ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 4号

なぜB氏は特別支援学校教員として定年退職まで働き続けることができたのか : 複線径路等至性モデリング(TEM)による分析

https://doi.org/10.15027/54763
https://doi.org/10.15027/54763
5d57d5ae-1ddf-4593-a5f3-dcc65c31a7af
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_220.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_220.pdf (2.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-12-27
タイトル
タイトル なぜB氏は特別支援学校教員として定年退職まで働き続けることができたのか : 複線径路等至性モデリング(TEM)による分析
言語 ja
タイトル
タイトル Why was Mr. B able to continue working as a special education teacher until retirement?: An analysis using trajectory equifinality modeling
言語 en
作成者 李, 睿苗

× 李, 睿苗

ja 李, 睿苗

en Li, Ruimiao

Search repository
大道, 香織

× 大道, 香織

ja 大道, 香織

en Omichi, Kaori

Search repository
加藤, 望

× 加藤, 望

ja 加藤, 望

en Kato, Nozomi

Search repository
前田, 寛子

× 前田, 寛子

ja 前田, 寛子

en Maeda, Hiroko

Search repository
若松, 美沙

× 若松, 美沙

ja 若松, 美沙

en Wakamatsu, Misa

Search repository
上川, 多恵子

× 上川, 多恵子

ja 上川, 多恵子

en Kamikawa, Taeko

Search repository
中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2023 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Special Education Teacher
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Trajectory Equifinality Modeling
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Process
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別支援学校教員
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 複線径路等至性モデリング
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 プロセス
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to focus on Mr. B, a man in his 70s who worked as a teacher at a special needs school until retirement, and to identify the process by which he worked without considering an earlier retirement. By clarifying this, we can examine Mr. B’s experiences since he was a student himself, which have changed his sense of self and why he was able to work for so long. The study used semi-structured interviews followed by trajectory equifinality modeling to analyze the data. We identified three factors that enabled Mr. B to work as a special-needs teacher without thinking about early retirement. First, he chose an academic field in which he could contribute to society, rather than a field based solely on his interests. Second, for Mr. B, fully demonstrating his values was linked to his desire to work. Third, after becoming a special-needs teacher, he was able to maintain an environment in which he was continuously involved with children and their parents, and his work always left him feeling that he was performing a service of value. This has allowed him to see any unforeseen events that happened to his students as his own concern, rather than as a daunting setback. He also enjoyed watching children grow up and continued to support them and their parents as a volunteer after retiring.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54763
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 220
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 4, p. 220-227, ページ数 8, 発行日 2023-12-22
旧ID 54763
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:01:56.642568
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3