ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 4号

学習者によるICTを利用した授業評価の有用性の検討

https://doi.org/10.15027/54754
https://doi.org/10.15027/54754
b854c65b-e3b0-4e2a-9e52-a125c84e16f8
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_140.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_140.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-12-27
タイトル
タイトル 学習者によるICTを利用した授業評価の有用性の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Investigation of the Usefulness of ICT-Based Class Evaluation by Learners
言語 en
作成者 松原, 主典

× 松原, 主典

ja 松原, 主典

en Matubara, Kiminori

Search repository
柴田, 紗知

× 柴田, 紗知

ja 柴田, 紗知

en Shibata, Sachi

Search repository
海切, 弘子

× 海切, 弘子

ja 海切, 弘子

en Kaikiri, Hiroko

Search repository
冨永, 美穂子

× 冨永, 美穂子

ja 冨永, 美穂子

en Tominaga, Mihoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2023 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 class evaluation
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 ICT tool
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 data collection
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業評価
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ICT 授業評価システム
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 データ集積
内容記述
内容記述 Recently, information and communication technology (ICT) has been widely used in education as a teaching and learning tool because ICT has various advantages in usefulness and data collection compared to conventional methods. On the other hand, ICT tools for teaching evaluation are limited. In this study, we examined the utility of ICT tools for class evaluation by learners. Class evaluation is important for teachers to improve their classes such as teaching methods and teaching materials. Conventional class evaluation by learners has been done by questionnaire after classes. However, the method has some difficulties in analyzing the details of the contents of classes. To evaluate each content of classes, ICT tools would have advantages because learners can simply fi ll out a questionnaire in a short time during a class and a lot of data can be recorded for detailed analysis of the contents of a class. We collected evaluation data on the contents of classes in real-time using an ICT tool which was a modified “KOKORO scale" system, analyzed the data, and found what kind of content enhanced learners’ interest, motivation, and understanding. The results suggest that class evaluation using ICT tools would be a useful method for improving classes.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54754
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 140
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 4, p. 140-146, ページ数 7, 発行日 2023-12-22
旧ID 54754
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:00:37.268142
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3