Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-12-26 |
タイトル |
|
|
タイトル |
性の多様性に向き合う単元をどのように開発・実践したか : 社会科・保健体育科教師が直面した葛藤に注目して |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Challenges of Addressing Sexual Orientation and Gender Identity (SOGI)inclusion in the Japanese classroom |
|
言語 |
en |
作成者 |
川口, 広美
小栗, 優貴
村田, 一朗
白石, 愛
岩田, 昌太郎
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright © 2023 人間社会科学研究科 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
LGBT |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
sexual minority |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teaching and learning |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher collaboration |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
性の多様性 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
性的マイノリティ |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教師のコラボレーション |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教科横断 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
While growing social concern about LGBT issues in Japan, School teachers rarely deal with those issues in their classrooms. Teachers must play a vital role as an agent of change to make schools inclusive for everyone. This study examines the narratives of social studies and PE teachers who address Sexual Orientation and gender identity (SOGI)inclusion in their classroom to identify the challenges and strategies used to tackle them in the actual classroom setting. This study reveals four significant barriers, including ‘subject-related barriers’, ‘teacher-related barriers’, ‘school culture-related barriers’ and 'challenges embedded in the practice itself'. The teachers were not only gaining knowledge and skills to overcome these barriers but also unified and engaged with a diverse group of teachers as their peers. Despite a small-scale study, this study can potentially provide useful material for future school and teacher education in Japan. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/54744 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
51 |
書誌情報 |
ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
号 4,
p. 51-60,
ページ数 10,
発行日 2023-12-22
|
旧ID |
54744 |