ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 4号

性の多様性に向き合う単元をどのように開発・実践したか : 社会科・保健体育科教師が直面した葛藤に注目して

https://doi.org/10.15027/54744
https://doi.org/10.15027/54744
b7ee7ef3-cc91-43ec-90c1-51212e474280
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_51.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_51.pdf (658.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-12-26
タイトル
タイトル 性の多様性に向き合う単元をどのように開発・実践したか : 社会科・保健体育科教師が直面した葛藤に注目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Challenges of Addressing Sexual Orientation and Gender Identity (SOGI)inclusion in the Japanese classroom
言語 en
作成者 川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
小栗, 優貴

× 小栗, 優貴

ja 小栗, 優貴

en Oguri, Yuki

Search repository
村田, 一朗

× 村田, 一朗

ja 村田, 一朗

en Murata, Ichiro

Search repository
白石, 愛

× 白石, 愛

ja 白石, 愛

en Shiraishi, Ai

Search repository
岩田, 昌太郎

× 岩田, 昌太郎

ja 岩田, 昌太郎

en Iwata, Shotaro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2023 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 LGBT
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 sexual minority
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching and learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher collaboration
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 性の多様性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 性的マイノリティ
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師のコラボレーション
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教科横断
内容記述
内容記述 While growing social concern about LGBT issues in Japan, School teachers rarely deal with those issues in their classrooms. Teachers must play a vital role as an agent of change to make schools inclusive for everyone. This study examines the narratives of social studies and PE teachers who address Sexual Orientation and gender identity (SOGI)inclusion in their classroom to identify the challenges and strategies used to tackle them in the actual classroom setting. This study reveals four significant barriers, including ‘subject-related barriers’, ‘teacher-related barriers’, ‘school culture-related barriers’ and 'challenges embedded in the practice itself'. The teachers were not only gaining knowledge and skills to overcome these barriers but also unified and engaged with a diverse group of teachers as their peers. Despite a small-scale study, this study can potentially provide useful material for future school and teacher education in Japan.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54744
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 51
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 4, p. 51-60, ページ数 10, 発行日 2023-12-22
旧ID 54744
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:59:13.748016
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3