WEKO3
-
RootNode
アイテム
学校教育と民俗音楽文化の関係性(3) : コダーイの人間教育観を参照して
https://doi.org/10.15027/54739
https://doi.org/10.15027/54739c088a157-fda0-4902-a5ae-c65cf5d75f2a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-12-25 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 学校教育と民俗音楽文化の関係性(3) : コダーイの人間教育観を参照して | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Relationship between School Music and Folk Music Culture (Part 3): Referring to Kodály’s Philosophy of Human Education | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
権藤, 敦子
× 権藤, 敦子
× 髙橋, 美智子
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
権利情報 | Copyright © 2023 人間社会科学研究科 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Kodály Zoltán | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | music education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | folklore | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | peace | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | コダーイ・ゾルターン | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 音楽教育 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 民俗 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 平和 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to examine the discourse of Kodály, who is said to have laid the foundation of Hungarian music education based on his collection of folk music and his analysis of a vast amount of folk music. While the cultural policy of the state dictates “what is taught in music," the relationship between the subject content of school music and the question of “why study music" is inherently deeply connected and needs to be clearly stated. Since each country has its own background, simple comparisons and the simple introduction of methods will not solve the problem. However, there is much to be learned from the uniqueness of Hungarian music education, which is based on Kodaly's view of human education. It aims at the ultimate goal of “the realization of world peace for mankind" based on the historical background and is built on a solid connection between the questions “why do we teach music" and“ what do we teach as music in school." | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/54739 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||
助成機関名 | 日本学術振興会 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
研究課題番号URI | https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-22K02602/ | |||||||||||||
研究課題番号 | 22K02602 | |||||||||||||
研究課題名 | 音楽科における「伝統」観の再考―ブータンのヘリテージ・エデュケーションを参照して | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
助成情報 | ||||||||||||||
助成機関名 | Japan Society for the Promotion of Science | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
研究課題名 | 音楽科における「伝統」観の再考―ブータンのヘリテージ・エデュケーションを参照して | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 9 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 4, p. 9-18, ページ数 10, 発行日 2023-12-22 |
|||||||||||||
旧ID | 54739 |