ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 4号

学校教育と民俗音楽文化の関係性(3) : コダーイの人間教育観を参照して

https://doi.org/10.15027/54739
https://doi.org/10.15027/54739
c088a157-fda0-4902-a5ae-c65cf5d75f2a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_9.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_4_9.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-12-25
タイトル
タイトル 学校教育と民俗音楽文化の関係性(3) : コダーイの人間教育観を参照して
言語 ja
タイトル
タイトル Relationship between School Music and Folk Music Culture (Part 3): Referring to Kodály’s Philosophy of Human Education
言語 en
作成者 権藤, 敦子

× 権藤, 敦子

ja 権藤, 敦子

en Gondo, Atsuko

Search repository
髙橋, 美智子

× 髙橋, 美智子

ja 髙橋, 美智子

en Takahashi, Michiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2023 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kodály Zoltán
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 music education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 folklore
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 peace
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コダーイ・ゾルターン
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 音楽教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 民俗
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 平和
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to examine the discourse of Kodály, who is said to have laid the foundation of Hungarian music education based on his collection of folk music and his analysis of a vast amount of folk music. While the cultural policy of the state dictates “what is taught in music," the relationship between the subject content of school music and the question of “why study music" is inherently deeply connected and needs to be clearly stated. Since each country has its own background, simple comparisons and the simple introduction of methods will not solve the problem. However, there is much to be learned from the uniqueness of Hungarian music education, which is based on Kodaly's view of human education. It aims at the ultimate goal of “the realization of world peace for mankind" based on the historical background and is built on a solid connection between the questions “why do we teach music" and“ what do we teach as music in school."
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54739
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/grant/KAKENHI-PROJECT-22K02602/
研究課題番号 22K02602
研究課題名 音楽科における「伝統」観の再考―ブータンのヘリテージ・エデュケーションを参照して
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 音楽科における「伝統」観の再考―ブータンのヘリテージ・エデュケーションを参照して
言語 ja
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 4, p. 9-18, ページ数 10, 発行日 2023-12-22
旧ID 54739
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:58:33.395800
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3