ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

中学校技術科における構造化した資質・能力に基づく学習の枠組みの提案

https://doi.org/10.15027/53413
https://doi.org/10.15027/53413
59e94b98-8be1-4548-94a8-fd1f1dadd455
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_366.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_366.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学校技術科における構造化した資質・能力に基づく学習の枠組みの提案
言語 ja
タイトル
タイトル A Learning Framework Based on the Structure of Qualities and Abilities in Junior High School Technology Education
言語 en
作成者 堤, 健人

× 堤, 健人

ja 堤, 健人

en Tsutsumi, Kento

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Junior high school
主題
主題Scheme Other
主題 Technology education
主題
主題Scheme Other
主題 Qualities and abilities
主題
主題Scheme Other
主題 Learning Framework
主題
主題Scheme Other
主題 中学校
主題
主題Scheme Other
主題 技術科
主題
主題Scheme Other
主題 資質・能力
主題
主題Scheme Other
主題 学習の枠組み
内容記述
内容記述 We aimed to develop a learning framework corresponding to the new course of study. The learning framework focuses on the acquisition of qualities and abilities through systematic and methodical learning. Referring to prior studies and the previously reported structure of qualities and abilities, we created a framework. It includes the following steps:“ the formation of a relationship with technology," “the acquisition of individual knowledge," “the acquisition of conceptual knowledge," “understanding the conditions for applying knowledge," “using knowledge in design and planning," “problem-solving with interactions," “realizing future returns based on the evaluation of problem-solving,"“ realizing future returns based on the relationship between technology and life and society" and “cultivating interest through a vision of the future built by advanced technology." In addition, from the viewpoint of utilizing this learning framework in junior high school technology education, we present a sample lesson that was created in line with the learning content of information technology and which provides a plan for instruction and evaluation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53413
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 366
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 366-375, 発行日 2022-12-23
旧ID 53413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:57:07.838839
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3