WEKO3
アイテム
小学校4年生の体育授業におけるフラッグフットボールの状況判断の発揮場面に関する事例研究 : 学習グループの児童の発話に着目して
https://doi.org/10.15027/53412
https://doi.org/10.15027/534120a6b2f91-94f2-48c1-9016-c3a33eaa46f8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校4年生の体育授業におけるフラッグフットボールの状況判断の発揮場面に関する事例研究 : 学習グループの児童の発話に着目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A scenario that demonstrates decision-making about flag football in a 4th-grade physical education class: Children’s utterances | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
坂田, 行平
× 坂田, 行平
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | elementary physical education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ball games | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | decision making | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校体育科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ボール運動 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 状況判断 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study aimed to analyze and interpret children’s utterances in the classroom, as well as when they moved around during games of flag football. We used this case to clarify the ways in which children make decisions in this context. We derived the following four points: (1) It was possible to ascertain how children on the defense team in the game engaged in decision-making with respect to the sampling group, based on an analysis of the teacher’s guidance and the children’s utterances and movements in class. (2) The children made decisions based on the knowledge they had acquired through learning. (3) The children were able to make decisions and respond immediately to offensive maneuvers that differed from the ones they had initially anticipated. (4) The children had the knowledge they needed for decision-making and were able to make decisions, but this was not always consistent with their actions. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/53412 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 356 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 3, p. 356-365, 発行日 2022-12-23 |
|||||||||
旧ID | 53412 |