WEKO3
アイテム
大学院生の学習時間と学習成果との関係性
https://doi.org/10.15027/53405
https://doi.org/10.15027/5340577c57601-af73-4403-aa02-7995391a8ddc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 大学院生の学習時間と学習成果との関係性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Graduate students’ study time and learning outcomes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
三好, 登
× 三好, 登
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Graduate Student | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Credit System | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Study Time | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Learning Outcomes | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 大学院生 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 単位制度 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習時間 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習成果 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Firstly, we examined the factors that influence graduate students’ learning outcomes from the viewpoint of study time. Secondly, we scrutinized the effect on study time via undergraduate school learning, part-time work, and interactive class experiences. We randomly selected graduate schools and conducted a questionnaire survey in November 2011, targeting 783 students in 31 graduate schools. The results indicate that students who made gains have serious learning behavior such as participating in class, as well as self-learning to enrich their knowledge. It is important for faculty members, as tutors, to confirm the course plan before completing registration so that students can work on self-learning without overdoing it. Moreover, self-learning is influenced by one’s enthusiasm for liberal arts and specialized subjects during one’s undergraduate period, but self-learning is also influenced by part-time work and interactive class experiences. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/53405 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 287 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 3, p. 287-296, 発行日 2022-12-23 |
|||||||||
旧ID | 53405 |