ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

大学院生の学習時間と学習成果との関係性

https://doi.org/10.15027/53405
https://doi.org/10.15027/53405
77c57601-af73-4403-aa02-7995391a8ddc
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_287.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_287.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学院生の学習時間と学習成果との関係性
言語 ja
タイトル
タイトル Graduate students’ study time and learning outcomes
言語 en
作成者 三好, 登

× 三好, 登

ja 三好, 登

en Miyoshi, Noboru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Graduate Student
主題
主題Scheme Other
主題 Credit System
主題
主題Scheme Other
主題 Study Time
主題
主題Scheme Other
主題 Learning Outcomes
主題
主題Scheme Other
主題 大学院生
主題
主題Scheme Other
主題 単位制度
主題
主題Scheme Other
主題 学習時間
主題
主題Scheme Other
主題 学習成果
内容記述
内容記述 Firstly, we examined the factors that influence graduate students’ learning outcomes from the viewpoint of study time. Secondly, we scrutinized the effect on study time via undergraduate school learning, part-time work, and interactive class experiences. We randomly selected graduate schools and conducted a questionnaire survey in November 2011, targeting 783 students in 31 graduate schools. The results indicate that students who made gains have serious learning behavior such as participating in class, as well as self-learning to enrich their knowledge. It is important for faculty members, as tutors, to confirm the course plan before completing registration so that students can work on self-learning without overdoing it. Moreover, self-learning is influenced by one’s enthusiasm for liberal arts and specialized subjects during one’s undergraduate period, but self-learning is also influenced by part-time work and interactive class experiences.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53405
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 287
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 287-296, 発行日 2022-12-23
旧ID 53405
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:55:59.537249
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3