WEKO3
-
RootNode
アイテム
東部アフリカの教師教育者の応募要件 : マラウイとザンビアの比較
https://doi.org/10.15027/53404
https://doi.org/10.15027/53404969a0795-5080-48c8-bdc6-6193b4a39d78
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 東部アフリカの教師教育者の応募要件 : マラウイとザンビアの比較 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Prerequisites for Teacher Educators in East Africa: A Comparative Study of Malawi and Zambia | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
牧, 貴愛
× 牧, 貴愛
× 下田, 旭美
× 塚脇, 涼太
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | East Africa | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | teacher educator | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Malawi | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Zambia | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 東アフリカ | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教師教育者 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | マラウイ | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ザンビア | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | We identified the prerequisites for teacher educators in East Africa through a comparative analysis of the content of open recruitment documents for teacher educators in Malawi and comparable information from Zambia. In addition, we contrasted the results with three Southeast Asian countries: Thailand, Cambodia, and Vietnam. Upon tabulating the information, we found that regarding the role of teacher educators in all five countries we studied, we observed the terms “researcher" and “teacher of teachers." Further, there are gradations in the way these roles are required. Based on the above findings, the direction of professional development for teacher educators in Thailand̶where the role of a “teacher of teachers" is needed, for example̶includes training related to student guidance, improving teaching skills, and mentoring. Conversely, in Cambodia, Malawi, and Zambia, where the role of “teacher of teachers" is required, it will be essential to take steps to support teacher educators’ research activities. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 本研究はJSPS科研費JP20K20831の助成を受けたものである。 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/53404 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 280 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 3, p. 280-286, 発行日 2022-12-23 |
|||||||||||||||||
旧ID | 53404 |