WEKO3
アイテム
タイの防災教育に関する予備的検討
https://doi.org/10.15027/53403
https://doi.org/10.15027/534035d668daf-2519-4cb3-9723-1cb1f1263436
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | タイの防災教育に関する予備的検討 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Preliminary Study on Education for Disaster Risk Reduction in Thailand | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
牧, 貴愛
× 牧, 貴愛
× 竹内, 裕希子
× 坂田, のぞみ
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Thailand | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Disaster risk reduction | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | education | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | タイ | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 防災 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教育 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This paper reports preliminary findings from the fieldwork conducted in June and September 2022 on disaster education initiatives in Thailand. Firstly, we think that in-service teacher education can off er an effective means of disseminating disaster education in Thailand. Secondly, we found that disaster risk reduction education is mostly taught in social studies at school and that evacuation drills are conducted as extracurricular activities with the support of experts. It also became clear that, unlike schools in Japan, schoolteachers and schools in Thailand do not have a specific role to play in the event of a disaster. In other words, children are considered to be part of the local community and hence, to be rescued by the local authorities. Nevertheless, the role of education in fostering disaster awareness is significant, and we hope to contribute the development of content for disaster education and in-service teacher education for the pre-school and early primary school years. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 本研究は,JSPS 科研費JP21KK0037の助成を受けたものです。 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/53403 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 275 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 3, p. 275-279, 発行日 2022-12-23 |
|||||||||||||||||
旧ID | 53403 |