ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

Multiple Alternative Indicators for Gauging School Effectiveness in Sub-Saharan Africa

https://doi.org/10.15027/53402
https://doi.org/10.15027/53402
d20dfd57-26b7-4f09-afee-89364588fca8
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_268.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_268.pdf (2.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Multiple Alternative Indicators for Gauging School Effectiveness in Sub-Saharan Africa
言語 en
作成者 Taniguchi, Kyoko

× Taniguchi, Kyoko

en Taniguchi, Kyoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 school effectiveness research
主題
主題Scheme Other
主題 indicators
主題
主題Scheme Other
主題 primary completion rate
主題
主題Scheme Other
主題 Sub-Saharan Africa
内容記述
内容記述 Since the 1980s, school effectiveness research (SER) has been conducted with an aim of improving the educational quality in Sub-Saharan Africa. The majority of studies to date have focused on academic achievement measured at a single point in time as an output indicator of effectiveness. However, school effectiveness can be assessed through other measures of academic achievement. The present study suggests four related indicators: rate of grade repetition, dropouts, transfers, and achievement growth. These indicators are used because they have been found to correlate to low completion rate in primary education in Sub-Saharan Africa. This study explores application of these alternative indicators toward helping improve quality of education in this region.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53402
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 268
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 268-274, 発行日 2022-12-23
旧ID 53402
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:55:36.506803
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3