WEKO3
アイテム
ICT教育とその指導に対する教師の評価 : コロナ禍のオンライン授業を中心に
https://doi.org/10.15027/53397
https://doi.org/10.15027/533970ab4cecd-5dc7-4132-a671-a003c6184404
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ICT教育とその指導に対する教師の評価 : コロナ禍のオンライン授業を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Teachers’ evaluation of ICT education and instruction: The COVID-19 disaster in online classes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
佐々木, 龍平
× 佐々木, 龍平
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ICT education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | online classes | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teachers | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ICT 教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | オンライン授業 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教師 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study aimed to clarify the implementation of online classes and the evaluation and perception of their instructions through a questionnaire survey. The results indicate that online classes are conducted in high schools and are highly evaluated, but burdens and difficulties are not perceived as such. Rather, relationships with fellow teachers at school were perceived as a burden. Through this, the paper addresses issues in information and communications technology (ICT) education. After the impact of COVID-19 subsides, ICT education is expected to become increasingly popular in Japanese educational settings and schools. At this time, if we do not focus on improving the work environment for teachers, rather than on rapid changes in the educational environment, the burden on teachers will become heavier. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/53397 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 222 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 3, p. 222-231, 発行日 2022-12-23 |
|||||||||
旧ID | 53397 |