ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

ICT教育とその指導に対する教師の評価 : コロナ禍のオンライン授業を中心に

https://doi.org/10.15027/53397
https://doi.org/10.15027/53397
0ab4cecd-5dc7-4132-a671-a003c6184404
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_222.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_222.pdf (4.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ICT教育とその指導に対する教師の評価 : コロナ禍のオンライン授業を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Teachers’ evaluation of ICT education and instruction: The COVID-19 disaster in online classes
言語 en
作成者 佐々木, 龍平

× 佐々木, 龍平

ja 佐々木, 龍平

en Sasaki, Ryuhei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 ICT education
主題
主題Scheme Other
主題 online classes
主題
主題Scheme Other
主題 teachers
主題
主題Scheme Other
主題 ICT 教育
主題
主題Scheme Other
主題 オンライン授業
主題
主題Scheme Other
主題 教師
内容記述
内容記述 This study aimed to clarify the implementation of online classes and the evaluation and perception of their instructions through a questionnaire survey. The results indicate that online classes are conducted in high schools and are highly evaluated, but burdens and difficulties are not perceived as such. Rather, relationships with fellow teachers at school were perceived as a burden. Through this, the paper addresses issues in information and communications technology (ICT) education. After the impact of COVID-19 subsides, ICT education is expected to become increasingly popular in Japanese educational settings and schools. At this time, if we do not focus on improving the work environment for teachers, rather than on rapid changes in the educational environment, the burden on teachers will become heavier.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53397
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 222
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 222-231, 発行日 2022-12-23
旧ID 53397
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:54:54.267562
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3