ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

Z. Deng のカリキュラム論における知識とディシプリンの関係の再構築

https://doi.org/10.15027/53394
https://doi.org/10.15027/53394
cf23c764-cb66-4650-9797-a8569cda9cdd
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_193.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_193.pdf (834.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Z. Deng のカリキュラム論における知識とディシプリンの関係の再構築
言語 ja
タイトル
タイトル Reconstructive Study of the Relationship between Knowledge and Discipline in Deng’s Curriculum Study
言語 en
作成者 劉, 幸

× 劉, 幸

ja 劉, 幸

en Liu, Xing

Search repository
宮本, 勇一

× 宮本, 勇一

ja 宮本, 勇一

en Miyamoto, Yuichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Anglo-American Curriculum Studies
主題
主題Scheme Other
主題 Z. Deng
主題
主題Scheme Other
主題 German Didaktik
主題
主題Scheme Other
主題 Bildung
主題
主題Scheme Other
主題 Schwab
主題
主題Scheme Other
主題 英米圏カリキュラム研究
主題
主題Scheme Other
主題 ドイツ教授学
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine curriculum theory development by Zongyi Deng. Originally starting his research activities from China and Michigan, Deng walked the bright career through Singapore to London. The current discussion in curriculum studies in Anglo-American countries worships discipline-based curriculum development calling for the “powerful knowledge" suggested by M. Young, Deng strives to overcome Young’s curriculum theory through introducing German Didaktik and Schwab’s liberal education. Deng appreciates the importance of disciplinary structure in teaching and learning that is expected to empower students to see the world; however, Deng goes a step further to discuss that discipline is certainly a requisite for curriculum development but does not meet the curriculum de-velopment: disciplinary knowledge must be interpreted into teaching contents. Knowledge and contents are severely distinguished, which implies an important notion of the free arena for teacher’s initiative to interpret. German Didaktik can provide students with plenty of thoughtful resources and ideas regarding this. Deng then revisits the literature that receives German Didaktik into Anglo-American curriculum studies. Though Deng shares much of his understanding with the literature by “Curriculum meets Didaktik" study group, Deng strives to see how the potential of German Didaktik can be valued in the context of “powerful knowledge".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53394
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 193
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 193-202, 発行日 2022-12-23
旧ID 53394
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:54:27.968370
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3