Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
地域と学校の協働の動向と実践的課題 : 学校運営協議会の設置による協働に注目して |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Trends and Practical Issues in Collaboration between Communities and Schools: Focusing on School Management Councils and Community Schools |
|
言語 |
en |
作成者 |
吉田, 成章
滝沢, 潤
松田, 弥花
安藤, 和久
川本, 吉太郎
藤原, 由佳
阿蘇, 真早子
武島, 千明
澤田, 百花
俵, 龍太朗
藤井, 冴佳
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Collaboration between communities and schools |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
school management councils |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
self-governance |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
curriculum-reform |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
地域と学校の協働 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学校運営協議会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
自治 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
カリキュラム改革 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This paper aimed to summarize trends in educational policies, pedagogical research, and educational practices concerning communities and schools, and to clarify the practical matters of school-based community development, especially practical development and issues concerning collaboration between communities and schools, with a focus on school management councils and community schools. To this end, we examined trends in educational policies in terms of collaboration between communities and schools. Next, we explored trends in pedagogical research and educational practices from three perspectives (educational methods, educational administration, and social education), and their regional development and issues. Then, from the perspective of collaboration between different types of schools and between schools and local communities, we investigated discuss two local practices (Waki-Cho in Yamaguchi Prefecture and Niseko-Cho in Hokkaido) that promote advanced practices through the establishment of school management councils. Finally, based on the field research, we examined the significance of these practices and future topics. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/53392 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2436-0333 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12909086 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
173 |
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
号 3,
p. 173-182,
発行日 2022-12-23
|
旧ID |
53392 |