ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

米国の論証教育にみる文学批評学習の意義と課題 : オハイオ州立大学の Argumentative Writing Project を視座として

https://doi.org/10.15027/53385
https://doi.org/10.15027/53385
61b4cf3a-0afa-45e3-b0a4-d91188180124
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_111.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_111.pdf (763.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 米国の論証教育にみる文学批評学習の意義と課題 : オハイオ州立大学の Argumentative Writing Project を視座として
言語 ja
タイトル
タイトル The significance and issues of literary argumentation through US argumentative writing education: An argumentative writing project at Ohio State University
言語 en
作成者 林, 一晟

× 林, 一晟

ja 林, 一晟

en Hayashi, Issei

Search repository
間瀬, 茂夫

× 間瀬, 茂夫

ja 間瀬, 茂夫

en Mase, Shigeo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 AWP
主題
主題Scheme Other
主題 DLA
主題
主題Scheme Other
主題 literary argumentative writing
主題
主題Scheme Other
主題 argumentation
主題
主題Scheme Other
主題 dialog
主題
主題Scheme Other
主題 文学テクストの批評文
主題
主題Scheme Other
主題 論証
主題
主題Scheme Other
主題 対話
内容記述
内容記述 This study reviews the Argumentative Writing Project (AWP) at Ohio State University and dialogic literary argumentation (DLA), which is embedded in the AWP to reveal the relationship between argumentation and literary education in the US. The AWP underscores three argumentative epistemologies (structural, ideational, and social processes), and three kinds of instructional chains (integrated, episodic, and collection). According to DLA, the teacher’s epistemology moves the structural epistemology to the social process, and instruction is put together via the integrated instructional chain. In addition, the foundational principles of DLA state that students should acquire argumentation skills and embrace conflict between themselves and their peers, who may have differences of opinion or different reasoning, by exploring personhood in DLA. This overview suggests that the AWP/DLA helps to build literary argumentation, with an awareness of the diverse skills that have been highlighted in recent years in Japan.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53385
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 111
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 111-119, 発行日 2022-12-23
旧ID 53385
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:53:14.422958
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3