WEKO3
アイテム
米国の論証教育にみる文学批評学習の意義と課題 : オハイオ州立大学の Argumentative Writing Project を視座として
https://doi.org/10.15027/53385
https://doi.org/10.15027/5338561b4cf3a-0afa-45e3-b0a4-d91188180124
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 米国の論証教育にみる文学批評学習の意義と課題 : オハイオ州立大学の Argumentative Writing Project を視座として | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The significance and issues of literary argumentation through US argumentative writing education: An argumentative writing project at Ohio State University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
林, 一晟
× 林, 一晟
× 間瀬, 茂夫
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | AWP | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | DLA | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | literary argumentative writing | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | argumentation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | dialog | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 文学テクストの批評文 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 論証 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 対話 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This study reviews the Argumentative Writing Project (AWP) at Ohio State University and dialogic literary argumentation (DLA), which is embedded in the AWP to reveal the relationship between argumentation and literary education in the US. The AWP underscores three argumentative epistemologies (structural, ideational, and social processes), and three kinds of instructional chains (integrated, episodic, and collection). According to DLA, the teacher’s epistemology moves the structural epistemology to the social process, and instruction is put together via the integrated instructional chain. In addition, the foundational principles of DLA state that students should acquire argumentation skills and embrace conflict between themselves and their peers, who may have differences of opinion or different reasoning, by exploring personhood in DLA. This overview suggests that the AWP/DLA helps to build literary argumentation, with an awareness of the diverse skills that have been highlighted in recent years in Japan. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/53385 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 111 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 3, p. 111-119, 発行日 2022-12-23 |
|||||||||||||
旧ID | 53385 |