ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

高等学校における生徒の学力と学習特性に応じた評論文の読解指導に関する実践的研究

https://doi.org/10.15027/53384
https://doi.org/10.15027/53384
026e631f-ab9f-4889-9417-ef9def1c5759
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_101.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_101.pdf (9.9 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校における生徒の学力と学習特性に応じた評論文の読解指導に関する実践的研究
言語 ja
タイトル
タイトル How to teach reading comprehension of critical essays according to students’ academic achievement and learning characteristics in high school
言語 en
作成者 登城, 千加

× 登城, 千加

ja 登城, 千加

en Tojo, Chika

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 High School
主題
主題Scheme Other
主題 Learning Characteristics
主題
主題Scheme Other
主題 Teaching Reading Strategies
主題
主題Scheme Other
主題 Critical Essays
主題
主題Scheme Other
主題 MIM
主題
主題Scheme Other
主題 高等学校
主題
主題Scheme Other
主題 学習特性
主題
主題Scheme Other
主題 読解方略指導
主題
主題Scheme Other
主題 評論文
主題
主題Scheme Other
主題 多層指導モデルMIM
内容記述
内容記述 An increasing number of students with difficulties in their personal and academic lives are entering high school. However, there has been little research on how to teach high school students with reading challenges according to their academic ability and learning characteristics from the perspective of improving their literacy. As such, we examined how to teach reading comprehension of critical texts to high school students with reading difficulties to enhance their literacy. To implement instruction to support reading comprehension, we created a framework for instruction based on the Multilayer Instruction Model (MIM) and established guidelines for teaching reading comprehension strategies based on the Universal Design for Learning (UDL) guidelines. We designed classes that teach explicit strategies, and I created worksheets with visual support in mind, with a focus on group activities. In addition, I taught a strategy centered on contrastive relationships. Through this practice, many high school students with reading difficulties improved their reading comprehension. However, students with certain learning characteristics did not have a sufficient qualitative improvement in reading comprehension. This may be due to a failure to provide support for their learning style. Based on my results, I can state that it is necessary to further examine how instructions should be provided according to learning characteristics, based on intervention programs in the United States.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53384
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 101
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 101-110, 発行日 2022-12-23
旧ID 53384
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:53:06.381079
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3