ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

越境的な遠隔教育を子どもはどう受け止めたか : 東広島市「広域交流型オンライン社会科地域学習」参加児童のアンケート回答から

https://doi.org/10.15027/53382
https://doi.org/10.15027/53382
501ff7d4-e154-4579-bdb5-9010af010001
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_81.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_81.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 越境的な遠隔教育を子どもはどう受け止めたか : 東広島市「広域交流型オンライン社会科地域学習」参加児童のアンケート回答から
言語 ja
タイトル
タイトル How did Children Perceive Cross-Border Distance Education?: From the Questionnaire Responses of Children Participating in the "Local Study to Encourage Wide Area Communication" in Higashihiroshima City
言語 en
作成者 𠮷田, 純太郎

× 𠮷田, 純太郎

ja 𠮷田, 純太郎

en Yoshida, Juntaro

Search repository
宇ノ木, 啓太

× 宇ノ木, 啓太

ja 宇ノ木, 啓太

en Unoki, Keita

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Distance Education
主題
主題Scheme Other
主題 Local Study
主題
主題Scheme Other
主題 Elementary Social Studies
主題
主題Scheme Other
主題 School Size
主題
主題Scheme Other
主題 Interactive Learning
主題
主題Scheme Other
主題 遠隔教育
主題
主題Scheme Other
主題 地域学習
主題
主題Scheme Other
主題 小学校社会科
主題
主題Scheme Other
主題 学校規模
主題
主題Scheme Other
主題 対話的な学び
内容記述
内容記述 Distance education enables students to encounter others who are socially and culturally heterogeneous beyond the boundaries of the traditional classroom space. However, the advantages of distance education have not been fully utilized in the past. Based on this awareness of the problem, the "Local Study to Encourage Wide Area Communication" in Higashihiroshima City was implemented. In this study, we examine how the children received the cross-border distance education. Specifically, we analyzed the questionnaires of the children (2,288 students in the 3rd and 4th grades) who participated in the study. Considering the results, the following three points were derived. (1) Distance education enables children to focus on and observe through a screen what they cannot see and hear in their daily lives. (2) Distance education enables children to create new knowledge through discussions with children who do not usually interact with each other. (3) Distance education enables children to learn about towns that they do not usually visit.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 広島大学大学院人間社会科学研究科からは「令和3年度研究科裁量経費・東広島市連携・広域交流型オンライン社会科地域学習支援事業」を交付いただいた。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53382
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 81-90, 発行日 2022-12-23
旧ID 53382
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:52:49.417797
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3