ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

「困難な歴史」の教育的価値の探究

https://doi.org/10.15027/53379
https://doi.org/10.15027/53379
775fa7f3-795f-4099-a6b1-7ba9de3f60bc
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_52.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_52.pdf (962.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「困難な歴史」の教育的価値の探究
言語 ja
タイトル
タイトル Exploring the Educational Value of “Difficult History"
言語 en
作成者 金, 鍾成

× 金, 鍾成

ja 金, 鍾成

en Kim, Jongsung

Search repository
小野, 創太

× 小野, 創太

ja 小野, 創太

en Ono, Sota

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 difficult history
主題
主題Scheme Other
主題 difficult knowledge
主題
主題Scheme Other
主題 educational value
主題
主題Scheme Other
主題 困難な歴史
主題
主題Scheme Other
主題 困難な知識
主題
主題Scheme Other
主題 教育的価値
内容記述
内容記述 This research aims to explore the educational value of “difficult history." We conducted genealogical research to discover the origin, definition, genealogy, and, eventually, the educational value of “difficult history." To collect data, we set the recent publications about “difficult history" as a starting point and collected quoted research in the literature. Also, we conducted additional data searches in resources such as databases (Google Scholar, EBSCO, etc.) and that interviews with a prominent scholar of “difficult history" to expand our dataset. Findings are (a) “difficult history" originated from “difficult knowledge" (b) its definition is, although not totally agreed upon in academia, “representations of social and historical traumas in curriculum and the learner’s encounters with them in pedagogy (Zemblyas, 2014)" (c) its theoretical genealogies are psychoanalytic approach, critical socio-cultural approach, and social identity theory (d) its practical genealogies are “Inquiring the structure of ‘difficult history,’" and “Encountering others discourse through ‘difficult history,’" (e) and last but least, its educational value is to educate citizens who can live with others. Also, this research implicates that teaching and learning about “difficult history" creates a new momentum to transform history education by pursuing cognitive and affective balance, implementing the communication-oriented practice, and understanding students as ethical agencies who connect past, present, and future, and make, therefore, decisions and perform actions about issues related to “difficult history."
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,JSPS 科研費(22K1370)の助成を受けたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53379
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 52
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 52-60, 発行日 2022-12-23
旧ID 53379
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:52:22.731945
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3