ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

社会科教員志望学生はどの論争問題をいかに扱おうとしているか : 社会科教員養成カリキュラムの改善のために

https://doi.org/10.15027/53378
https://doi.org/10.15027/53378
24e97266-08d3-478f-b94c-c74f421eb9d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_42.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_42.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 社会科教員志望学生はどの論争問題をいかに扱おうとしているか : 社会科教員養成カリキュラムの改善のために
言語 ja
タイトル
タイトル Examining pre-service teachers’ the selection and treatment of issues about teaching controversial issues in social studies: For the improvement of social studies teacher training curriculum
言語 en
作成者 川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
田中, 崚斗

× 田中, 崚斗

ja 田中, 崚斗

en Tanaka, Ryouto

Search repository
玉井, 慎也

× 玉井, 慎也

ja 玉井, 慎也

en Tamai, Shinya

Search repository
小野, 創太

× 小野, 創太

ja 小野, 創太

en Ono, Sota

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Controversial issues
主題
主題Scheme Other
主題 social studies
主題
主題Scheme Other
主題 teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 論争問題学習
主題
主題Scheme Other
主題 社会科
主題
主題Scheme Other
主題 教師教育
内容記述
内容記述 This paper examines how pre-service social studies teachers handle controversial issues in their practice. Based on the results, suggestions for improving the social studies teacher training curriculum are obtained. Previous social studies suggested that teacher training programs must be reformed in order to enhance the practice of controversial issues learning, but the specifics of the reforms have not been clarified. This is partly because, although previous studies focus on in-service teachers, there has been little research to clarify the perceptions of pre-service teachers regarding teaching about controversial issues. In this paper, we examined the selection and handling of controversial issues by prospective social studies teachers based on questionnaires and interviews with Japanese prospective social studies teachers. The results suggest the following two points. First, there is a need to visualize and verbalize the prospective teachers’ concerns and gatekeeping process with regard to the teacher training curriculum. Second, for teacher education research, there is a need to strengthen cooperation with outside social studies and to expand the role of teachers.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費19K14239の助成を受けたものである。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53378
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 42
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 42-51, 発行日 2022-12-23
旧ID 53378
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:52:13.711364
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3