ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 3号

中学校家庭科のケアリング教育における支援方法の検討 : 「生活の課題解決プロジェクト」を通して

https://doi.org/10.15027/53374
https://doi.org/10.15027/53374
a473d5e3-3f03-4a37-b7aa-220fd9d4259a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_9.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_3_9.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学校家庭科のケアリング教育における支援方法の検討 : 「生活の課題解決プロジェクト」を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Support methods in “caring education" for home economics in junior high schools: A project for “solving lifestyle issues"
言語 en
作成者 藤井, 志保

× 藤井, 志保

ja 藤井, 志保

en Fujii, Shiho

Search repository
伊藤, 圭子

× 伊藤, 圭子

ja 伊藤, 圭子

en Itou, Keiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 home economics in junior high schools
主題
主題Scheme Other
主題 Caring education
主題
主題Scheme Other
主題 Problem-Solving
主題
主題Scheme Other
主題 中学校家庭科
主題
主題Scheme Other
主題 ケアリング教育
主題
主題Scheme Other
主題 課題解決
内容記述
内容記述 This study aimed to examine support methods that teachers can provide when practicing caring education for home economics in junior high schools. A teacher planned and executed a project in which a student solved a life problem. The goal was to understand how students perform care before they learn care education. At the time, the actual condition of the method the student used to solve the life problem (the method of care) for the care recipient (the object of care) was investigated. Then, the situation was analyzed from the viewpoint of the six aspects of care and the four learning methods for imparting care as advocated by Noddings. Consequently, the teacher had to use the following learning method to inculcate the concept of care in the students in the home economics class. The support method guided the practice of care, incorporated dialogue between the students, and emphasized the confirmatory aspect.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53374
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 3, p. 9-17, 発行日 2022-12-23
旧ID 53374
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:51:39.734204
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3