WEKO3
アイテム
持続可能な社会の担い手としての価値観変容をめざす社会科学習 : 素朴概念の転換を取り入れた学習方略
https://doi.org/10.15027/51649
https://doi.org/10.15027/51649c97f0ca2-233d-4d64-9b97-747a5bf5bd79
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 持続可能な社会の担い手としての価値観変容をめざす社会科学習 : 素朴概念の転換を取り入れた学習方略 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Transforming Naive Thoughts to the Concept of Leadership in a Sustainable Society: A Social Studies Learning Strategy | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
河野, 晋也
× 河野, 晋也
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ESD | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | naive conception | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | transform values | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | social studies | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ESD(持続可能な開発のための教育) | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 素朴概念 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 価値観の変容 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 社会科 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of ESD (Education for Sustainable Development) is to transform the concepts of values and behavior to provide leadership in a sustainable society. To change lifestyles, it is necessary to change social perceptions. Social recognition also includes value recognition (e.g., “what is good," “what is right"). However, we have acquired a naive conception in our daily lives, which is difficult to change. It hinders the acquisition of new social awareness. Therefore, to achieve the transformation of the concept of values in ESD, we argue that it is necessary to change the simple concepts. We propose the learning of conceptual change in three stages: 1) Clarification of naive conception, 2) Addressing cognitive conflict through conflict-resolving material, 3) Using the concept of value to be a leader of a sustainable society. Finally, this learning model is presented as an expansion example. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/51649 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 375 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 2, p. 375-384, 発行日 2021-12-23 |
|||||||||
旧ID | 51649 |