WEKO3
アイテム
タイにおけるへき地教員養成の展開 : 「公正な教育のための基金」による事業を中心に
https://doi.org/10.15027/51638
https://doi.org/10.15027/5163852d1e091-1854-4d6e-91bb-075da5e2be17
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | タイにおけるへき地教員養成の展開 : 「公正な教育のための基金」による事業を中心に | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Development of Rural Teacher Education in Thailand: Focusing on the Project run by the Equitable Education Fund | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
牧, 貴愛
× 牧, 貴愛
× 下田, 旭美
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Thailand | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Disparities in education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Rural teacher education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Equitable Education Fund | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | タイ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 教育格差 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | へき地教員養成 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 公正な教育のための基金 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | In this paper, we report on a rural teacher education project run by the Equitable Education Fund in Thailand. We describe the project objectives, operation process, and selection criteria for a teacher education institution and the expected teaching and learning contents of the program. The contents include various activities related to the collaboration between teacher education institutions and rural schools and communities, which are essential factors identified in previous studies. However, the project has adopted a program type “conducted within rather than across silos"(Sleeter, 2014) that is different from other general teacher education programs. The project will mitigate the teacher shortage in rural schools in the short term. However, providing rural teacher education across the programs is imperative to bridge the long-standing gap between education for urban and rural areas. Moreover, the project seeks to educate multi-skilled teachers capable of teaching several grades, with non-specialized subjects, twenty-first century skills, and community development awareness. As a realistic option, it may be necessary to examine the qualities and abilities that teachers in remote areas require, and prioritize these in program design. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 本研究は JSPS 科研費 JP19H00620の助成を受けたものです。 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/51638 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 277 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 2, p. 277-283, 発行日 2021-12-23 |
|||||||||||||
旧ID | 51638 |