ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 2号

タイにおけるへき地教員養成の展開 : 「公正な教育のための基金」による事業を中心に

https://doi.org/10.15027/51638
https://doi.org/10.15027/51638
52d1e091-1854-4d6e-91bb-075da5e2be17
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_277.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_277.pdf (2.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル タイにおけるへき地教員養成の展開 : 「公正な教育のための基金」による事業を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Rural Teacher Education in Thailand: Focusing on the Project run by the Equitable Education Fund
言語 en
作成者 牧, 貴愛

× 牧, 貴愛

ja 牧, 貴愛

en Maki, Takayoshi

Search repository
下田, 旭美

× 下田, 旭美

ja 下田, 旭美

en Shimoda, Asami

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Thailand
主題
主題Scheme Other
主題 Disparities in education
主題
主題Scheme Other
主題 Rural teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 Equitable Education Fund
主題
主題Scheme Other
主題 タイ
主題
主題Scheme Other
主題 教育格差
主題
主題Scheme Other
主題 へき地教員養成
主題
主題Scheme Other
主題 公正な教育のための基金
内容記述
内容記述 In this paper, we report on a rural teacher education project run by the Equitable Education Fund in Thailand. We describe the project objectives, operation process, and selection criteria for a teacher education institution and the expected teaching and learning contents of the program. The contents include various activities related to the collaboration between teacher education institutions and rural schools and communities, which are essential factors identified in previous studies. However, the project has adopted a program type “conducted within rather than across silos"(Sleeter, 2014) that is different from other general teacher education programs. The project will mitigate the teacher shortage in rural schools in the short term. However, providing rural teacher education across the programs is imperative to bridge the long-standing gap between education for urban and rural areas. Moreover, the project seeks to educate multi-skilled teachers capable of teaching several grades, with non-specialized subjects, twenty-first century skills, and community development awareness. As a realistic option, it may be necessary to examine the qualities and abilities that teachers in remote areas require, and prioritize these in program design.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は JSPS 科研費 JP19H00620の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51638
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 277
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 2, p. 277-283, 発行日 2021-12-23
旧ID 51638
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:46:57.985722
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3