ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 2号

東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究

https://doi.org/10.15027/51637
https://doi.org/10.15027/51637
369790f4-19ef-4d64-82ab-9587c9563b81
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_268.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_268.pdf (4.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究
言語 ja
タイトル
タイトル Prerequisites for Teacher Educators in Southeast Asia: A Comparative Study of Thailand, Cambodia, and Vietnam
言語 en
作成者 牧, 貴愛

× 牧, 貴愛

ja 牧, 貴愛

en Maki, Takayoshi

Search repository
平田, 仁胤

× 平田, 仁胤

ja 平田, 仁胤

en Hirata, Yoshitsugu

Search repository
岡花, 祈一郎

× 岡花, 祈一郎

ja 岡花, 祈一郎

en Okahana, Kiichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Southeast Asia
主題
主題Scheme Other
主題 teacher educator
主題
主題Scheme Other
主題 Thailand
主題
主題Scheme Other
主題 Cambodia
主題
主題Scheme Other
主題 Vietnam
主題
主題Scheme Other
主題 東南アジア
主題
主題Scheme Other
主題 教師教育者
主題
主題Scheme Other
主題 タイ
主題
主題Scheme Other
主題 カンボジア
主題
主題Scheme Other
主題 ベトナム
内容記述
内容記述 In this paper, we identify the prerequisites for teacher educators in Southeast Asia through a comparative analysis of the content of open recruitment documents for teacher educators in Thailand, Cambodia, and Vietnam. We employ the four-step comparative analysis method (Bereday, 1964), which is appropriate for interpreting educational phenomena (Manzon, 2014). We conducted a comparative analysis of teacher educators’ open recruitment documents between 2018 and 2021 in their respective countries. Upon tabulating the information, we found that teacher educators are required to have a master’s degree or higher, English language skills, teamwork, and professional ethics. However, experience as a schoolteacher is not required in Thailand or Vietnam but is necessary for Cambodia. Consequently, Thailand and Vietnam face challenges in guiding teaching practice, and Cambodia requires action research training.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は JSPS 科研費 JP20K20831の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51637
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 268
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 2, p. 268-276, 発行日 2021-12-23
旧ID 51637
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:46:50.461428
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3