WEKO3
アイテム
東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究
https://doi.org/10.15027/51637
https://doi.org/10.15027/51637369790f4-19ef-4d64-82ab-9587c9563b81
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 東南アジアの教師教育者に求められる条件 : タイ・カンボジア・ベトナムの公募文書の比較研究 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Prerequisites for Teacher Educators in Southeast Asia: A Comparative Study of Thailand, Cambodia, and Vietnam | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
牧, 貴愛
× 牧, 貴愛
× 平田, 仁胤
× 岡花, 祈一郎
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Southeast Asia | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | teacher educator | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Thailand | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Cambodia | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Vietnam | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 東南アジア | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教師教育者 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | タイ | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | カンボジア | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ベトナム | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | In this paper, we identify the prerequisites for teacher educators in Southeast Asia through a comparative analysis of the content of open recruitment documents for teacher educators in Thailand, Cambodia, and Vietnam. We employ the four-step comparative analysis method (Bereday, 1964), which is appropriate for interpreting educational phenomena (Manzon, 2014). We conducted a comparative analysis of teacher educators’ open recruitment documents between 2018 and 2021 in their respective countries. Upon tabulating the information, we found that teacher educators are required to have a master’s degree or higher, English language skills, teamwork, and professional ethics. However, experience as a schoolteacher is not required in Thailand or Vietnam but is necessary for Cambodia. Consequently, Thailand and Vietnam face challenges in guiding teaching practice, and Cambodia requires action research training. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | 本研究は JSPS 科研費 JP20K20831の助成を受けたものです。 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/51637 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 268 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 2, p. 268-276, 発行日 2021-12-23 |
|||||||||||||||||
旧ID | 51637 |