ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 2号

中国語を母語とする上級日本語学習者のリピーティング遂行成績に影響を与える要因 : 作動記憶容量と試行数の観点から

https://doi.org/10.15027/51635
https://doi.org/10.15027/51635
1b9f6f39-7d5b-4e96-a564-bab731149427
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_250.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_250.pdf (2.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中国語を母語とする上級日本語学習者のリピーティング遂行成績に影響を与える要因 : 作動記憶容量と試行数の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル Factors Influencing Repeating Performance for Advanced Chinese Learners of Japanese: Working memory capacity and repetition trials
言語 en
作成者 李, 佳洋

× 李, 佳洋

ja 李, 佳洋

en Li, Jiayang

Search repository
邵, 雲彩

× 邵, 雲彩

ja 邵, 雲彩

en Shao, Yuncai

Search repository
唐, 然

× 唐, 然

ja 唐, 然

en Tang, Ran

Search repository
大隈, 萌恵

× 大隈, 萌恵

ja 大隈, 萌恵

en Ohkuma, Moe

Search repository
松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 repeating
主題
主題Scheme Other
主題 working memory capacity
主題
主題Scheme Other
主題 repetition trials
主題
主題Scheme Other
主題 リピーティング
主題
主題Scheme Other
主題 作動記憶容量
主題
主題Scheme Other
主題 試行数
内容記述
内容記述 In this study, we investigated the effects of repetition trials and working memory (WM) capacity on performance when Chinese advanced Japanese learners repeated Japanese sentences. We found that four repetition trials were sufficient to improve the rate of morpheme reproduction, and three repetition trials were sufficient to improve the rate of idea unit reproduction. Learners are more likely to deepen their understanding of the sentence as the number of trials increases. Multiple repetitions also promote the connection between the meaning and the form. We also clarified that successful repetition exercises required participants with high WM capacity to repeat the sentence up to two times and for those with low WM capacity up to three or four times. Additionally, we found that there was no difference in reaction time, and there was a tendency for learners to produce utterances immediately after listening. Furthermore, in terms of fluency, four times were sufficient to improve the oral fluency, but regardless of trials, the high WM capacity group performed better than the low WM capacity group. Even if both groups were completely comprehensible, the chunks used at the time of oral reproduction may be different. We recommend that efficient learning requires learners of Japanese to repeat the same sentence and control the number of exercises according to WM capacity.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51635
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 250
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 2, p. 250-259, 発行日 2021-12-23
旧ID 51635
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:46:35.728068
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3