Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Characteristics and Challenges of Lesson Study and Lesson Analysis of Learning Group Formation (Gakushu Shudan Zukuri) |
|
言語 |
en |
作成者 |
Yoshida, Nariakira
Matsuda, Mitsuru
Miyamoto, Yuichi
Ando, Kazuhisa
Fujiwara, Yuka
Ming, Yue
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Jugyo Kenkyu |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Lesson Study |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Learning Group Formation |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This paper aims to discuss characteristics and challenges of Learning Group Formation (LGF))(Gakushu Shudan Zukuri). The fact that there has been no good summary of LGF theory and research practice in English, this paper describes how the theoretical framework of the LGF has been founded, specifically with corresponding with practical problematic situations of teaching and schools. In the end, we will show the characteristics and challenges of lesson study and lesson analysis of LGF citing a specific example of lesson analysis to indicate how they have been approached from four perspectives. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
This work was supported by JSPS KAKENHI Grant Number JP19H01629. |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/51626 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2436-0333 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12909086 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
175 |
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
号 2,
p. 175-184,
発行日 2021-12-23
|
旧ID |
51626 |