ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 2号

教員免許更新制の終焉をめぐる教員の意識

https://doi.org/10.15027/51624
https://doi.org/10.15027/51624
4fb71558-f31a-4660-b65a-4a4d928977d4
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_159.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_159.pdf (2.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員免許更新制の終焉をめぐる教員の意識
言語 ja
タイトル
タイトル Teachers’ Attitudes to the End of the Teacher License Renewal System
言語 en
作成者 山田, 浩之

× 山田, 浩之

ja 山田, 浩之

en Yamada, Hiroyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher license renewal system
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher license renewal program
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher training
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher survey
主題
主題Scheme Other
主題 教員免許更新制
主題
主題Scheme Other
主題 教員免許更新講習
主題
主題Scheme Other
主題 教員研修
主題
主題Scheme Other
主題 教員調査
内容記述
内容記述 In Japan, the teacher license renewal system started in 2009. After 12 years, the Ministry of Education announced the abolishment of this system. In this article, we clarify teachers’ ideas about this system and its abolishment. To do this, we examined the survey data for teachers who attended the teacher license renewal program at University B. The results are as follows: 1) Many teachers strongly criticized the teacher license renewal system and thought it would be a financial and time burden. 2) While the teachers attached some importance to teacher license renewal courses at universities, they thought that the training already offered by the educational board was sufficient. In other words, they saw no need for a new course to replace the teacher license renewal course. They desired for the contents of the existing training to be reviewed and reformed without increasing the burden. 3) The teachers wanted knowledge and skills that would be immediately useful in their duties, such as classroom practice and pupil guidance. Theoretical knowledge such as domestic and international information, and theories of education was not given much importance.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は JSPS 科研費 JP20K02609の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51624
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 159
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 2, p. 159-166, 発行日 2021-12-23
旧ID 51624
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:45:12.419876
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3