WEKO3
アイテム
英語教育における物語の扱い方 : 中学校新学習指導要領に沿って
https://doi.org/10.15027/51608
https://doi.org/10.15027/51608c1317be3-6b5c-4e02-a8ee-44d268d0ba3c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 英語教育における物語の扱い方 : 中学校新学習指導要領に沿って | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Ways of Dealing with Stories in an EFL Classroom: According to the new Course of Study for junior high schools | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
小野, 章
× 小野, 章
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | The Course of Study | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Junior High School | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Story | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中学校学習指導要領 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 英語 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 物語 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The Course of Study for Junior High Schools was revised in 2017 and has been implemented since April 2021. With this revision in mind, this paper aims to show the ways in which stories can be dealt with in an EFL classroom. The research questions to be answered are as follows: RQ 1: What objectives and teaching contents can be identified as relevant to stories in the new Course of Study? RQ 2: How can stories be dealt with according to the objectives and teaching contents identified in RQ 1? The answer to RQ 1 is to understand the general outline of a story, that is, (1) to arrange information in chronological order, (2) to follow the actions and emotions of characters, and (3) to summarize the whole story. In order to answer RQ 2, a textbook version (Sunshine English Course 3 for third-year junior high school students) of After Twenty Years by O. Henry was analyzed, and the details of the analysis are shown in the three tables of this paper. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本論は,科研費助成事業の学術研究助成基金助成金(2018年度基盤研究(C))課題番号18K00374「文学の原作とそのリトールド版との比較に基づいた英語学習法及び教材の開発」(研究代表者:小野 章)の補助を受けて執筆された。 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/51608 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 87 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 2, p. 87-94, 発行日 2021-12-23 |
|||||||||
旧ID | 51608 |