ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 2号

高等学校情報科の教育内容の変遷に関する研究

https://doi.org/10.15027/51603
https://doi.org/10.15027/51603
b1452cc8-b556-46a2-bb6d-9265ef673997
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_43.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_43.pdf (2.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校情報科の教育内容の変遷に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Changes in the Learning Contents of High School Information Studies
言語 en
作成者 谷田, 親彦

× 谷田, 親彦

ja 谷田, 親彦

en Yata, Chikahiko

Search repository
向田, 識弘

× 向田, 識弘

ja 向田, 識弘

en Mukaida, Norihiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 information studies
主題
主題Scheme Other
主題 learning contents
主題
主題Scheme Other
主題 subject area
主題
主題Scheme Other
主題 information utilization ability
主題
主題Scheme Other
主題 共通教科情報
主題
主題Scheme Other
主題 教育内容
主題
主題Scheme Other
主題 科目の変遷
主題
主題Scheme Other
主題 情報活用能力
内容記述
内容記述 Since the establishment of the subject in 1999, the objectives and content of the high school information studies course have been revised twice, and the subject has been established as a subject area to be learned by all high school students enrolled in the revised Courses of Study in 2018. In this paper, we examine the educational content of information studies by analyzing the changes in the instructional elements of information studies. We analyzed the correspondence of the instructional elements of in the relevant documents published in 1999, 2009 and 2019. We found that words such as “data," “design," “science," “programming," “morals," “manners," “limits," and “devices" were new in the instructional elements of “Information I." In addition, from the instructional elements included in “Information I," the instructional elements related to programming and data utilization were strengthened, and the three components of “Information Utilization ability" were comprehensively placed in relation to each other.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51603
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 43
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 2, p. 43-50, 発行日 2021-12-23
旧ID 51603
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:43:25.172816
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3