ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

教員は教員免許更新制をいかに評価しているのか

https://doi.org/10.15027/50248
https://doi.org/10.15027/50248
b5ab826d-1762-4a8c-8fcf-17efae6d1a86
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_647.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_647.pdf (887.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教員は教員免許更新制をいかに評価しているのか
言語 ja
タイトル
タイトル How Do Japanese Teachers Evaluate Teacher License Renewal System
言語 en
作成者 周, 正

× 周, 正

ja 周, 正

en Zhou, Zheng

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher
主題
主題Scheme Other
主題 Renewal System of Teacher’s License
主題
主題Scheme Other
主題 Teachers’ Evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 教員
主題
主題Scheme Other
主題 教員免許更新制
主題
主題Scheme Other
主題 教員による評価
内容記述
内容記述 This paper focuses on Japanese teachers’ evaluation of the teacher license renewal system and its influencing factors. Since the implementation of the teacher license renewal system, few researches have empirically examined the external evaluation and issues concerning this system. In particular, there is almost no research that evaluates the system from teachers’ viewpoint. Therefore, this study conducted a questionnaire survey at University B, where lectures on renewal system of teachers’ license were held. Using multiple regression analysis, we reached the following conclusions. First, approximately 60% of the teachers are opposed to the renewal system considering the reform unnecessary, whereas 40% support the system. Second, we clarified that teachers’ evaluation of the renewal system is based on two factors: burden and usefulness. Third, we found that the teachers aged 30 to 39 years felt more burdened with the renewal system than teachers of other age groups. Besides, there were teachers who were dissatisfied with this profession and felt busy with further education and trivial matters in the daily work. Lastly, considering the usefulness factor, there are four types of teachers: 1) teachers who have not yet entered graduate school, 2) teachers who want to acquire the ability of practical guidance and information utilization, 3) teachers who think that “teachers should be dedicated to children" and “teachers are kind of professionals." Based on these findings, this paper makes suggestions for the reform of teacher license renewal system.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50248
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 647
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 647-655, 発行日 2020-12-25
旧ID 50248
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:41:05.764653
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3