ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

Non-Formal Adult Education for Sustainability: A Preliminary Survey of the Research Literature

https://doi.org/10.15027/50246
https://doi.org/10.15027/50246
c9eb878e-0bb3-4b62-9029-10364feebf48
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_627.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_627.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Non-Formal Adult Education for Sustainability: A Preliminary Survey of the Research Literature
言語 en
作成者 Abdellatif, Khalaf Mohamed

× Abdellatif, Khalaf Mohamed

en Abdellatif, Khalaf Mohamed

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Non-Formal Education
主題
主題Scheme Other
主題 Adult Education
主題
主題Scheme Other
主題 Sustainability
主題
主題Scheme Other
主題 Education for Sustainable Development
内容記述
内容記述 Non-formal education for promoting sustainability has become popular over the last decade. In 2017, the International Review of Education journal dedicated a special issue to non-formal and community learning for sustainable development. This study makes a case for“ non-formal adult education" (NFAE) to also be included in the discussion. It aims to reveal current themes of the research literature related to education for sustainable development (ESD) in the context of NFAE, by analyzing research articles published in 15 peer-reviewed journals during the years 2015-2020. Two main questions structured this study: How is research on sustainability approached by researchers in NFAE? What are the current research themes of NFAE for sustainability? The analysis identified three different approaches of conducting research on promoting sustainability in the field of adult education: place and community-based learning approach, transformative learning approach, and ecological and environmental literacy approach. The study also revealed two research themes of NFAE for promoting sustainability and further identified the research gaps. Accordingly, eco-justice, barriers to sustainability, and social inequalities might be prominent areas of research.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50246
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 627
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 627-636, 発行日 2020-12-25
旧ID 50246
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:40:49.432584
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3