ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

「歴史的意義」の再構築を促す中学校歴史単元の開発・実践 : 単元「教科書の太字をどのような規準で決めるべきか」の場合

https://doi.org/10.15027/50222
https://doi.org/10.15027/50222
6a544d9c-da21-4836-94a7-55a06d69342d
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_401.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_401.pdf (2.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「歴史的意義」の再構築を促す中学校歴史単元の開発・実践 : 単元「教科書の太字をどのような規準で決めるべきか」の場合
言語 ja
タイトル
タイトル Development and Practice of a Junior High School History Unit to Promote the Reconstruction of “Historical Significance": The case of the unit “What criteria should be used to decide the boldface in textbooks?"
言語 en
作成者 小栗, 優貴

× 小栗, 優貴

ja 小栗, 優貴

en Oguri, Yuki

Search repository
玉井, 慎也

× 玉井, 慎也

ja 玉井, 慎也

en Tamai, Shinya

Search repository
高松, 尚平

× 高松, 尚平

ja 高松, 尚平

en Takamatsu, Shohei

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 historical significance
主題
主題Scheme Other
主題 substantive/procedural concepts
主題
主題Scheme Other
主題 social studies education
主題
主題Scheme Other
主題 school history textbook
主題
主題Scheme Other
主題 歴史的意義
主題
主題Scheme Other
主題 本質的/ 手続的概念
主題
主題Scheme Other
主題 社会科教育
主題
主題Scheme Other
主題 歴史教科書
内容記述
内容記述 This study proposes a history unit plan aimed at the reconstruction of historical significance of junior high school students. In some cases, historically significant items are boldfaced in textbooks by junior high school students. However, as citizens, it is not enough to judge whether or not historical significance is important in a textbook. Therefore, in this study, The Historical Thinking Project (Canada) and The Critical Thinking Consortium’s unit plan were used as a basis for the development and practice of a history unit. This unit aims to reconstruct “historical significance" by 1) understanding the diversity of criteria of “historical significance," 2) progressing “historical significance," and 3) reconstructing “historical significance" from a broader perspective. In particular, the textbook’s boldface type was used as a material for the performance task, “Let’s submit an opinion about the boldface type to the textbook writer", in order to reconstruct historical significance. The outcome of this research hints at future possibilities of bigger reforms in the history curriculum.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50222
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 401
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 401-410, 発行日 2020-12-25
旧ID 50222
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:37:19.942520
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3