ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

タイにおける「公正な教育のための基金」による格差是正措置に関する予備的検討 : 福祉としての教育の観点から

https://doi.org/10.15027/50207
https://doi.org/10.15027/50207
23c6c874-3ef0-46a9-af80-114ae38db1b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_256.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_256.pdf (921.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル タイにおける「公正な教育のための基金」による格差是正措置に関する予備的検討 : 福祉としての教育の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル Equitable Education Fund for Resolving Education Disparities in Thailand: Preliminary examination from education as welfare perspective
言語 en
作成者 牧, 貴愛

× 牧, 貴愛

ja 牧, 貴愛

en Maki, Takayoshi

Search repository
大森, 万理子

× 大森, 万理子

ja 大森, 万理子

en Omori, Mariko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Thailand
主題
主題Scheme Other
主題 Disparities in education
主題
主題Scheme Other
主題 Education as welfare
主題
主題Scheme Other
主題 タイ
主題
主題Scheme Other
主題 教育格差
主題
主題Scheme Other
主題 福祉としての教育
内容記述
内容記述 This paper reports a study on the Equitable Education Fund (EEF) that was established to respond to education disparities in Thailand. Content analysis of the EEF Act and annual reports revealed that EEF provides a variety of financial assistance to financially deprived and/or opportunity-denied children and youth in basic and pre-primary education. EEF emphasizes cooperation of the public and private sectors to expand opportunities in technical and vocational education and training in response to the shortage of skilled labor. It also provides scholarship for a university-based teacher education program that recruits students from remote schools, who are expected to return to their mother schools to contribute to quality education and development of remote communities. From education as welfare perspective, EEF projects do not fully include the opportunity-denied children as the act follows certain financial criteria to make the selection. The paper concludes that the inclusion of these children would call for the expansion of welfare functions of education such as allocation of school social workers.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費JP19H00620の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50207
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 256
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 256-265, 発行日 2020-12-25
旧ID 50207
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:35:10.979520
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3