WEKO3
アイテム
タイにおける「公正な教育のための基金」による格差是正措置に関する予備的検討 : 福祉としての教育の観点から
https://doi.org/10.15027/50207
https://doi.org/10.15027/5020723c6c874-3ef0-46a9-af80-114ae38db1b8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | タイにおける「公正な教育のための基金」による格差是正措置に関する予備的検討 : 福祉としての教育の観点から | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Equitable Education Fund for Resolving Education Disparities in Thailand: Preliminary examination from education as welfare perspective | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
牧, 貴愛
× 牧, 貴愛
× 大森, 万理子
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Thailand | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Disparities in education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Education as welfare | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | タイ | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 教育格差 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 福祉としての教育 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This paper reports a study on the Equitable Education Fund (EEF) that was established to respond to education disparities in Thailand. Content analysis of the EEF Act and annual reports revealed that EEF provides a variety of financial assistance to financially deprived and/or opportunity-denied children and youth in basic and pre-primary education. EEF emphasizes cooperation of the public and private sectors to expand opportunities in technical and vocational education and training in response to the shortage of skilled labor. It also provides scholarship for a university-based teacher education program that recruits students from remote schools, who are expected to return to their mother schools to contribute to quality education and development of remote communities. From education as welfare perspective, EEF projects do not fully include the opportunity-denied children as the act follows certain financial criteria to make the selection. The paper concludes that the inclusion of these children would call for the expansion of welfare functions of education such as allocation of school social workers. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 本研究はJSPS科研費JP19H00620の助成を受けたものです。 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/50207 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 256 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 1, p. 256-265, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||||||
旧ID | 50207 |