WEKO3
アイテム
タイにおける「研究に基礎を置く」教員養成の制度的基盤 : 実践研究を中心に
https://doi.org/10.15027/50206
https://doi.org/10.15027/50206eb155bf5-a017-4020-8f4d-606aa34c08dd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | タイにおける「研究に基礎を置く」教員養成の制度的基盤 : 実践研究を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Institutional Foundation of Research-based Teacher Education in Thailand: Focusing on practitioner research | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
牧, 貴愛
× 牧, 貴愛
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Thailand | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | research-based | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | pre-service teacher education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | タイ | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 研究に基礎を置く | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員養成 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Practitioner research features highly in Thailand’s teacher education policies but its purpose and significance remain less understood among student teachers, teachers, and teacher educators. This paper reports a study on the institutional foundation of research-based teacher education in Thailand. Content analysis of the related laws, regulations, and professional standards revealed that teacher professional standards were revised in 2013 and 2019. Notably, the latest teacher professional standards consolidate existing standards into one standard, thereby reducing the number of standards. Compared to the previous two versions of the professional standards, there is a remarkable increase in the listed competences. Despite these changes in professional standards, improving teaching and learning consistently features as the purpose of practitioner research. By making more explicit the purpose of practitioner research, this study offers the potential to understand how research-based teacher education can be improved at system level. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本研究はJSPS科研費JP18K18623ならびにJP20K20831の助成を受けたものです。 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/50206 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 246 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 1, p. 246-255, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||
旧ID | 50206 |