ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

タイにおける「研究に基礎を置く」教員養成の制度的基盤 : 実践研究を中心に

https://doi.org/10.15027/50206
https://doi.org/10.15027/50206
eb155bf5-a017-4020-8f4d-606aa34c08dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_246.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_246.pdf (926.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル タイにおける「研究に基礎を置く」教員養成の制度的基盤 : 実践研究を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Institutional Foundation of Research-based Teacher Education in Thailand: Focusing on practitioner research
言語 en
作成者 牧, 貴愛

× 牧, 貴愛

ja 牧, 貴愛

en Maki, Takayoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Thailand
主題
主題Scheme Other
主題 research-based
主題
主題Scheme Other
主題 pre-service teacher education
主題
主題Scheme Other
主題 タイ
主題
主題Scheme Other
主題 研究に基礎を置く
主題
主題Scheme Other
主題 教員養成
内容記述
内容記述 Practitioner research features highly in Thailand’s teacher education policies but its purpose and significance remain less understood among student teachers, teachers, and teacher educators. This paper reports a study on the institutional foundation of research-based teacher education in Thailand. Content analysis of the related laws, regulations, and professional standards revealed that teacher professional standards were revised in 2013 and 2019. Notably, the latest teacher professional standards consolidate existing standards into one standard, thereby reducing the number of standards. Compared to the previous two versions of the professional standards, there is a remarkable increase in the listed competences. Despite these changes in professional standards, improving teaching and learning consistently features as the purpose of practitioner research. By making more explicit the purpose of practitioner research, this study offers the potential to understand how research-based teacher education can be improved at system level.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費JP18K18623ならびにJP20K20831の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50206
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 246
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 246-255, 発行日 2020-12-25
旧ID 50206
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:35:02.069530
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3