ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

Long-Term Effects of Preprimary Education on Cognitive Development: Evidence from PISA-D Participating Countries

https://doi.org/10.15027/50205
https://doi.org/10.15027/50205
2d4ac889-5400-4c27-982e-85ae8ff6ff22
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_237.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_237.pdf (977.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Long-Term Effects of Preprimary Education on Cognitive Development: Evidence from PISA-D Participating Countries
言語 en
作成者 Taniguchi, Kyoko

× Taniguchi, Kyoko

en Taniguchi, Kyoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 preprimary education
主題
主題Scheme Other
主題 later achievement
主題
主題Scheme Other
主題 long-term effect
主題
主題Scheme Other
主題 PISA for development
主題
主題Scheme Other
主題 low-income countries
内容記述
内容記述 The impact of attending preprimary school on primary education has received considerable attention in the literature. There is persuasive evidence for the hypothesis that preprimary education experience supports children’s development of cognitive skills later on in school. However, in the case of middle- and low-income countries, evidence of a long-term effect of preprimary education on cognitive development is not as abundant. This study investigates the relationship between preprimary education and reading achievement at age 15 in seven countries participating in the PISA for Development project̶Cambodia, Ecuador, Guatemala, Honduras, Paraguay, Senegal, and Zambia. The sample sizes amounted to more than 4,000 children in each country. The present analysis uses a t-test and multiple liner regression. The findings show that in all analyzed countries the reading achievement of children who attended preprimary education was higher than of those who did not. When taking into account student, family, and school factors, preprimary education had positive effects in Honduras, Senegal, and Zambia but negligible effects in Cambodia, Ecuador, Guatemala, and Paraguay. The results bolster the case for expanding quality preprimary education in both middle- and low-income countries. The findings can contribute to the discussion on early childhood care and education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50205
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 237
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 237-245, 発行日 2020-12-25
旧ID 50205
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:34:53.326755
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3