WEKO3
アイテム
説明予期が中国人上級日本語学習者の文章の理解と記憶に及ぼす影響 : 文章の難易度を操作した実験的検討
https://doi.org/10.15027/50204
https://doi.org/10.15027/50204c21358a2-c5e8-455f-bc89-5fcb4ac8117d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 説明予期が中国人上級日本語学習者の文章の理解と記憶に及ぼす影響 : 文章の難易度を操作した実験的検討 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Effect of Teaching Expectancy on Essay Comprehension and Memorizing of an Advanced Class of Chinese Students Learning Japanese: An experimental test manipulating difficulty | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
張, 鶴鳳
× 張, 鶴鳳
× 松見, 法男
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | teaching expectancy | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | difficulty | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | metacognition | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 説明予期 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 難易度 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | メタ認知 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This study analyzes the effect of teaching expectancy on the motivation of reading articles and examines what kind of articles can produce such an effect. This research aimed at advanced class of Chinese students learning Japanese, and the effect of the difficulty of the article on the expected effect of the article description is studied. By controlling the degree of difficulty of the article, and comparing the experimental group’s teaching expectancy and the control group’s summary expectancy, the following results were obtained. In the same relatively difficult article, the “teaching expectancy group" had a higher score than the “summary expectancy group." In a simple article, the “summary expectancy group" had a tendency to score higher than the “teaching expectancy group." It shows that when the article becomes moderately difficult, learners allocate metacognitive processing resources, carry out active reading, and promote literal article understanding and memorization. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/50204 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 230 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 1, p. 230-236, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||||||
旧ID | 50204 |