ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

説明予期が中国人上級日本語学習者の文章の理解と記憶に及ぼす影響 : 文章の難易度を操作した実験的検討

https://doi.org/10.15027/50204
https://doi.org/10.15027/50204
c21358a2-c5e8-455f-bc89-5fcb4ac8117d
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_230.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_230.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 説明予期が中国人上級日本語学習者の文章の理解と記憶に及ぼす影響 : 文章の難易度を操作した実験的検討
言語 ja
タイトル
タイトル Effect of Teaching Expectancy on Essay Comprehension and Memorizing of an Advanced Class of Chinese Students Learning Japanese: An experimental test manipulating difficulty
言語 en
作成者 張, 鶴鳳

× 張, 鶴鳳

ja 張, 鶴鳳

en Zhang, Hefeng

Search repository
松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 teaching expectancy
主題
主題Scheme Other
主題 difficulty
主題
主題Scheme Other
主題 metacognition
主題
主題Scheme Other
主題 説明予期
主題
主題Scheme Other
主題 難易度
主題
主題Scheme Other
主題 メタ認知
内容記述
内容記述 This study analyzes the effect of teaching expectancy on the motivation of reading articles and examines what kind of articles can produce such an effect. This research aimed at advanced class of Chinese students learning Japanese, and the effect of the difficulty of the article on the expected effect of the article description is studied. By controlling the degree of difficulty of the article, and comparing the experimental group’s teaching expectancy and the control group’s summary expectancy, the following results were obtained. In the same relatively difficult article, the “teaching expectancy group" had a higher score than the “summary expectancy group." In a simple article, the “summary expectancy group" had a tendency to score higher than the “teaching expectancy group." It shows that when the article becomes moderately difficult, learners allocate metacognitive processing resources, carry out active reading, and promote literal article understanding and memorization.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50204
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 230
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 230-236, 発行日 2020-12-25
旧ID 50204
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:34:45.021065
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3