WEKO3
アイテム
イエナ・プランにおけるグループ作業の位置と役割
https://doi.org/10.15027/50201
https://doi.org/10.15027/50201bf01176f-3743-4828-81a2-940a500fbf2c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | イエナ・プランにおけるグループ作業の位置と役割 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Position and Role of Group Work in Jena-Plan | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
安藤, 和久
× 安藤, 和久
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Jena-plan | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | group work | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Peter Petersen | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | イエナ・プラン | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | グループ作業 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ペーター・ペーターゼン | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to understand the approach to teaching in the Jena-plan by focusing on the position and role of group work in Jena-plan. In the curriculum of Jena-plan influenced by Dörpfeld, factual subjects, through which students learn about the human world, had primary significance. Group work, a kind of classroom teaching method to learn about life, was positioned as the basis of the Jena-plan curriculum. When working in groups, students learned about not only their own tasks, but also about the tasks of other students. Group work was practiced by group teaching method, aimed at liberalizing human relationships in the classroom, and created a responsive environment with circular seating and sharing background of the task. Petersen’s concept of group work was related to Herbart’s “Educative Instruction (erziehender Unterricht)", as it combined “Education (Erziehung)" with “Instruction (Unterricht)". | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/50201 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 204 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 1, p. 204-212, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||
旧ID | 50201 |