ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

イエナ・プランにおけるグループ作業の位置と役割

https://doi.org/10.15027/50201
https://doi.org/10.15027/50201
bf01176f-3743-4828-81a2-940a500fbf2c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_204.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_204.pdf (3.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル イエナ・プランにおけるグループ作業の位置と役割
言語 ja
タイトル
タイトル The Position and Role of Group Work in Jena-Plan
言語 en
作成者 安藤, 和久

× 安藤, 和久

ja 安藤, 和久

en Ando, Kazuhisa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Jena-plan
主題
主題Scheme Other
主題 group work
主題
主題Scheme Other
主題 Peter Petersen
主題
主題Scheme Other
主題 イエナ・プラン
主題
主題Scheme Other
主題 グループ作業
主題
主題Scheme Other
主題 ペーター・ペーターゼン
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to understand the approach to teaching in the Jena-plan by focusing on the position and role of group work in Jena-plan. In the curriculum of Jena-plan influenced by Dörpfeld, factual subjects, through which students learn about the human world, had primary significance. Group work, a kind of classroom teaching method to learn about life, was positioned as the basis of the Jena-plan curriculum. When working in groups, students learned about not only their own tasks, but also about the tasks of other students. Group work was practiced by group teaching method, aimed at liberalizing human relationships in the classroom, and created a responsive environment with circular seating and sharing background of the task. Petersen’s concept of group work was related to Herbart’s “Educative Instruction (erziehender Unterricht)", as it combined “Education (Erziehung)" with “Instruction (Unterricht)".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50201
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 204
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 204-212, 発行日 2020-12-25
旧ID 50201
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:34:20.288877
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3