ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

中国の高級中学における素質教育の展開

https://doi.org/10.15027/50187
https://doi.org/10.15027/50187
30476023-5725-4149-b2b6-8824b9f4590c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_164.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_164.pdf (916.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中国の高級中学における素質教育の展開
言語 ja
タイトル
タイトル Development of Quality Education in Chinese Senior High Schools
言語 en
作成者 小川, 佳万

× 小川, 佳万

ja 小川, 佳万

en Ogawa, Yoshikazu

Search repository
小野寺, 香

× 小野寺, 香

ja 小野寺, 香

en Onodera, Kaori

Search repository
石井, 佳奈子

× 石井, 佳奈子

ja 石井, 佳奈子

en Ishii, Kanako

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 China
主題
主題Scheme Other
主題 Quality Education
主題
主題Scheme Other
主題 Senior High School
主題
主題Scheme Other
主題 College Entrance Examination
主題
主題Scheme Other
主題 中国
主題
主題Scheme Other
主題 素質教育
主題
主題Scheme Other
主題 高級中学
主題
主題Scheme Other
主題 大学入試
内容記述
内容記述 The senior high schools in China are considered to have an exam-oriented curriculum and a strong competitive environment, turning the life of students into a nightmare. This type of education has been criticized for a long time and instead, “quality education," which is the opposite of knowledge-oriented and exam-oriented education, has been recommended since the 1990s. This study focuses on “quality education" as the key for educational reforms in China, and reviews and analyzes the policy trends, and the effect of quality education on high school education and college entrance exam reform. Our investigation resulted in the following findings. First, an analysis of the education policy revealed that “quality education," a term which was relatively vague and was understood as the opposite of exam-oriented education, could be used as criteria for reform by clarifying each ability as “core background." This clarification makes it possible to provide concrete guidelines for high school education. Second, it was found that, reflecting on “quality education," high school education has newly established a subject called “comprehensive practical activity" that fosters students’ independent thoughts and creative activities. It also gave schools more discretionary power and teachers more freedom to teach in class. Lastly, regarding college entrance exams, it can be pointed out that, in addition to the conventional written exams, there is a shift toward evaluating not only the test scores but also other aspects such as student records. However, we also found that the movement has not reached all the schools because of its hasty implementation and a large number of examinees.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費 JP19H01639の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50187
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 164
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 164-173, 発行日 2020-12-25
旧ID 50187
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:33:44.414958
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3