ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

教育学研究者と教育実践者をつなぐ「場」としての学会の役割と意味 : 社会科教育関連の学会に注目して

https://doi.org/10.15027/50175
https://doi.org/10.15027/50175
7047c21c-028f-42e3-94b9-a8b778864242
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_60.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_60.pdf (762.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教育学研究者と教育実践者をつなぐ「場」としての学会の役割と意味 : 社会科教育関連の学会に注目して
言語 ja
タイトル
タイトル Academic Society as a ‘place’ to Connect Educational Researchers and Practitioners: In the case of academic society relate to social studies education
言語 en
作成者 久保, 美奈

× 久保, 美奈

ja 久保, 美奈

en Kubo, Haruna

Search repository
青本, 和樹

× 青本, 和樹

ja 青本, 和樹

en Aomoto, Kazuki

Search repository
篠田, 裕文

× 篠田, 裕文

ja 篠田, 裕文

en Shinoda, Hirofumi

Search repository
川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Kyokakyoikugaku
主題
主題Scheme Other
主題 academic society
主題
主題Scheme Other
主題 research frameworks
主題
主題Scheme Other
主題 research methodology
主題
主題Scheme Other
主題 教科教育学
主題
主題Scheme Other
主題 研究枠組み
主題
主題Scheme Other
主題 研究方法論
主題
主題Scheme Other
主題 学会
内容記述
内容記述 This study examines on the role and meaning of academic societies as a “place" for connecting researchers and practitioners. We picked up two academic societies related to social studies education and from the changes in the way they handle their research frameworks. Throughout examining the previous literatures related to these two societies, there are two major findings. The first is that research frameworks could provide the standards for deciding good/bad research. Some frameworks can establish common standards for researchers and practitioners, while others could be designed to clarify the different roles of researchers andpractitioners. Secondly, there are research frameworks serve as indicators for organizing existing research works. This can be an administrative and intuitive framework, or it can be a topical or thematic framework in the context of academic trends.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50175
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 60
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 60-68, 発行日 2020-12-25
旧ID 50175
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:32:07.164058
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3