Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
教育学研究者と教育実践者をつなぐ「場」としての学会の役割と意味 : 社会科教育関連の学会に注目して |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Academic Society as a ‘place’ to Connect Educational Researchers and Practitioners: In the case of academic society relate to social studies education |
|
言語 |
en |
作成者 |
久保, 美奈
青本, 和樹
篠田, 裕文
川口, 広美
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Kyokakyoikugaku |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
academic society |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
research frameworks |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
research methodology |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教科教育学 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
研究枠組み |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
研究方法論 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学会 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study examines on the role and meaning of academic societies as a “place" for connecting researchers and practitioners. We picked up two academic societies related to social studies education and from the changes in the way they handle their research frameworks. Throughout examining the previous literatures related to these two societies, there are two major findings. The first is that research frameworks could provide the standards for deciding good/bad research. Some frameworks can establish common standards for researchers and practitioners, while others could be designed to clarify the different roles of researchers andpractitioners. Secondly, there are research frameworks serve as indicators for organizing existing research works. This can be an administrative and intuitive framework, or it can be a topical or thematic framework in the context of academic trends. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/50175 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2436-0333 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12909086 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
60 |
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
号 1,
p. 60-68,
発行日 2020-12-25
|
旧ID |
50175 |