WEKO3
アイテム
「論争問題学習」はどのように論じられてきたか : 社会科教育学の関連論文の検討を基にして
https://doi.org/10.15027/50173
https://doi.org/10.15027/50173ce208f41-a15c-42c8-9ae9-8d95518816be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 「論争問題学習」はどのように論じられてきたか : 社会科教育学の関連論文の検討を基にして | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | How Has Japanese Social Studies Perceived about “Learning about Controversial Issues"?: Literature review on the Japanese articles | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
川口, 広美
× 川口, 広美
× 奥村, 尚
× 玉井, 慎也
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Controversial issues | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | social studies | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | educational borrowing | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | literature review | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 論争問題学習 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 社会科 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教育借用 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 文献研究 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | Currently, there is a growing policy interest in learning about controversial issue as part of voting learning against a backdrop of social change. However, the study of controversial issues in social studies education began already in the 1970s, and a certain amount of research has been accumulated up to the present. This paper examines the previous studies related to ‘learning about controversial issues’ from the perspective of “educational borrowing" in order to the characteristics of Japanese educational research. A literature search of CiNii and Google scholar database was conducted, using the following key words: Ronsomondai (Controversial Issues), Gakushu (Learning), Syakaika (social studies), Jugyo (Lesson). The findings reveal that these studies have been reflected by Japanese context around academic, policy and practical context. Learning about controversial issues could support existing social studies theories, but it also gives questions existing social studies practice. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/50173 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 40 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 1, p. 40-49, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||||||||||
旧ID | 50173 |