ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

「論争問題学習」はどのように論じられてきたか : 社会科教育学の関連論文の検討を基にして

https://doi.org/10.15027/50173
https://doi.org/10.15027/50173
ce208f41-a15c-42c8-9ae9-8d95518816be
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_40.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_40.pdf (1.6 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「論争問題学習」はどのように論じられてきたか : 社会科教育学の関連論文の検討を基にして
言語 ja
タイトル
タイトル How Has Japanese Social Studies Perceived about “Learning about Controversial Issues"?: Literature review on the Japanese articles
言語 en
作成者 川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
奥村, 尚

× 奥村, 尚

ja 奥村, 尚

en Okumura, Naoki

Search repository
玉井, 慎也

× 玉井, 慎也

ja 玉井, 慎也

en Tamai, Shinya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Controversial issues
主題
主題Scheme Other
主題 social studies
主題
主題Scheme Other
主題 educational borrowing
主題
主題Scheme Other
主題 literature review
主題
主題Scheme Other
主題 論争問題学習
主題
主題Scheme Other
主題 社会科
主題
主題Scheme Other
主題 教育借用
主題
主題Scheme Other
主題 文献研究
内容記述
内容記述 Currently, there is a growing policy interest in learning about controversial issue as part of voting learning against a backdrop of social change. However, the study of controversial issues in social studies education began already in the 1970s, and a certain amount of research has been accumulated up to the present. This paper examines the previous studies related to ‘learning about controversial issues’ from the perspective of “educational borrowing" in order to the characteristics of Japanese educational research. A literature search of CiNii and Google scholar database was conducted, using the following key words: Ronsomondai (Controversial Issues), Gakushu (Learning), Syakaika (social studies), Jugyo (Lesson). The findings reveal that these studies have been reflected by Japanese context around academic, policy and practical context. Learning about controversial issues could support existing social studies theories, but it also gives questions existing social studies practice.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50173
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 40
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 40-49, 発行日 2020-12-25
旧ID 50173
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:31:48.790221
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3