ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院総合科学研究科紀要. I, 人間科学研究
  3. 7巻

日本人学習者の中国語の声調誤用の分析と指導方法について : 日本の大学における第2外国語としての中国語教育を例にして <学位論文要旨>

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2032765
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2032765
69f6ef08-709f-46f3-a108-456875a6ea95
名前 / ファイル ライセンス アクション
StudiesInHumanSciences_7_81.pdf StudiesInHumanSciences_7_81.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本人学習者の中国語の声調誤用の分析と指導方法について : 日本の大学における第2外国語としての中国語教育を例にして <学位論文要旨>
言語 ja
タイトル
タイトル Chinese Tone Error Analysis of Japanese Learners and the Instructions : A Case Study of Teaching Chinese as a Second Language in Japanese Universities <Summaries of the Doctoral Theses>
言語 en
作成者 丁, 雷

× 丁, 雷

ja 丁, 雷

en Ding, Lei

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2012 by Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University All rights reserved
主題
主題Scheme Other
主題 Chinese teaching
主題
主題Scheme Other
主題 pronunciation teaching
主題
主題Scheme Other
主題 acquisition of tones
主題
主題Scheme Other
主題 error analysis
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Pronunciation error is considered to be one of the major obstacles to Japanese learners of Chinese. The amount of errors and difficulty of correction on tones contribute to the low quality of students' Chinese pronunciation. In the context of Chinese teaching in Japan, there lacks of researches on tone errors, nor effective instructions to the teaching of Chinese tones. The factors affecting Japanese learners' pronunciation of tones have been argued to be related to the lacking of tone changes within single syllables in learners first language (i.e., negative transfer) in literature. However, how the negative transfer affects the tone pronunciation of Japanese learners remains unclear empirically. More specifically, it is not clear how the errors of both static tone and dynamic tone change under the circumstances of real Chinese teaching activities held in Japanese universities. These are the major problems worth of concerning in this paper. The other problem that will be discussed in this paper is about the instructions from teachers. Since the errors of tones are rooted in both learners and teachers, it needs serious reconsideration of the teaching of tones from two aspects: the neglecting of acquisition of tones in teaching and the problems in teaching instructions.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院総合科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-7688
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12198647
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 広島大学大学院総合科学研究科紀要. I, 人間科学研究
Bulletin of the Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University. I, Studies in human sciences

巻 7, p. 81-84, 発行日 2012-12-31
旧ID 34629
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 09:45:02.580022
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3