WEKO3
アイテム
心配に対する注意訓練とマインドフルネスの比較 <論文>
https://doi.org/10.15027/33080
https://doi.org/10.15027/330801a7bdb4f-2c9d-4603-9d8b-5188da1f0a7a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 心配に対する注意訓練とマインドフルネスの比較 <論文> | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The comparison between attention training technique and mindfulness for worry <Articles> | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
田中, 圭介
× 田中, 圭介
× 杉浦, 義典
× 神村, 栄一
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2010 by Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University All rights reserved | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | Both Mindfulness meditation (MM) and Attention Training Technique (ATT) are expected to improve attentional control and meta-cognitive skills. On the other hand, two methods have different foci of attention. MM asks participants to focus on bodily sensations, while ATT requires to focus on neutral sounds in daily life. Does such difference in attentional objects make difference in intervention effects and/or their mediators? In this study, we compared the effect of one-week shortterm MM and ATT in students with high level of worry. We conducted randomized trial with prepost repeated design. Specifically, we examined their effects on worry, attentional control, meta-cognitive skills, anxiety sensitivity, and alexithymia. Results include following findings: (1) ATT group showed improvements in divided attention and lack of awareness, anxiety sensitivity, and worrying. (2) MM group only showed trends for improvement in worry. Results suggest that attentional skills play an important role in the reduction of worry and its concomitants. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院総合科学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/33080 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1881-7688 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA12198647 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 47 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院総合科学研究科紀要. I, 人間科学研究 Bulletin of the Graduate School of Integrated Arts and Sciences, Hiroshima University. I, Studies in human sciences 巻 5, p. 47-55, 発行日 2010-12-31 |
|||||||||||||||||
旧ID | 33080 |