ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要
  3. 17巻

中学生の不登校傾向に対する家族サポートの把握 : 質問紙と動的家族画を用いた試み

https://doi.org/10.15027/47646
https://doi.org/10.15027/47646
707e1e30-0d63-4c45-bcc6-ca88c9864e06
名前 / ファイル ライセンス アクション
shinririnsho_17_34.pdf shinririnsho_17_34.pdf (629.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学生の不登校傾向に対する家族サポートの把握 : 質問紙と動的家族画を用いた試み
言語 ja
タイトル
タイトル Understanding of family support for junior high school student's tendency to school refusal: An attempt using questionnaire method and Kinetic Family Drawing
言語 en
作成者 奈須野, 玲加

× 奈須野, 玲加

ja 奈須野, 玲加

en Nasuno, Reika

Search repository
石田, 弓

× 石田, 弓

ja 石田, 弓

en Ishida, Yumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 family support
主題
主題Scheme Other
主題 tendency to school refusal
主題
主題Scheme Other
主題 Kinetic Family Drawing (KFD)
内容記述
内容記述 In this study, we used Kinetic Family Drawing (KFD) and question sheets to examine the influence family support had on stress and the tendency toward school refusal for 254 junior high school students. Results suggest that family support indirectly reduced the students' tendency toward school refusal by alleviating stress in their everyday lives. Next, we dividedthe students into groups by the degree of family support they received, the stress they felt, and their tendency toward school refusal. Then, we looked at the unique features of each group's KFD and examined whether KFD was useful for understanding how the students felt about the support they received from their families. The results indicate that the factors "omission of the father's image", "intercommunication of the family's image" and "intercommunication of the family's image through talking" were useful for understanding how the students felt about the support they received from their families. We believe that providing support to junior high school students based on the presence or absence of these indicators may help prevent students' tendency toward school refusal.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属心理臨床教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/47646
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11849207
開始ページ
開始ページ 34
書誌情報 広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要
Bulletin of training and research center for clinical psychology

巻 17, p. 34-49, 発行日 2019-03-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
旧ID 47646
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 09:26:00.058383
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3