ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要
  3. 13巻

ロールプレイにおける観察者の学習実態とフィードバックによる学習効果の検討 : 教員養成コースの学生を対象に <研究論文>

https://doi.org/10.15027/36909
https://doi.org/10.15027/36909
445f2682-626f-49d1-bb03-de66d8c9eb48
名前 / ファイル ライセンス アクション
shinririnsho_13_21.pdf shinririnsho_13_21.pdf (289.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ロールプレイにおける観察者の学習実態とフィードバックによる学習効果の検討 : 教員養成コースの学生を対象に <研究論文>
言語 ja
タイトル
タイトル Examination of the learning actual condition of the observers in the role playing and the learning effect via the use of feedback after the role play : Investigation for the university teacher training course students <Research Article>
言語 en
作成者 糸井, 真帆

× 糸井, 真帆

ja 糸井, 真帆

en Itoi, Maho

Search repository
石田, 弓

× 石田, 弓

ja 石田, 弓

en Ishida, Yumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 role-playing
主題
主題Scheme Other
主題 counseling skill
主題
主題Scheme Other
主題 observer
主題
主題Scheme Other
主題 feedback
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The present study investigated the effect of role playing observation on the learning of counseling techniques in terms of understanding the educational content and the feelings of the observers. The learning effect was assessed via the use of feedback after the role play. We divided the university teacher training course students into three groups: a group with feedback (FB group), a group without feedback (non-FB group), and a control group (non-role playing and feedback). We then analyzed the reaction of each group by examining the replies to client utterances, the degree of understanding of the educational content, and the feelings of the observers. The results suggested that observer understanding was promoted by imagining their own replies to the client in the role play, and a strong interest in the role play by the observers was shown during the observation. Moreover, the results suggested that an understanding of the replies generated by the client story was promoted by the feedback in which the points made in the replies were clarified.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属心理臨床教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36909
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11849207
開始ページ
開始ページ 21
書誌情報 広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要
Bulletin of training and research center for clinical psychology

巻 13, p. 21-36, 発行日 2015-03-20
旧ID 36909
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 09:21:29.047090
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3