WEKO3
アイテム
大学生の過去の転校経験に対する意味づけ : 転機としての環境移行 <研究論文>
https://doi.org/10.15027/35616
https://doi.org/10.15027/35616b5163bee-d320-4e47-b50a-416e1ca5d90c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 大学生の過去の転校経験に対する意味づけ : 転機としての環境移行 <研究論文> | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | University students' meaning-making for the experience of past school transference <Research Article> | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
下田, 千尋
× 下田, 千尋
× 荻野, 美佐子
× 岡本, 祐子
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | School transference | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Environmental transition | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Chance | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Meaning-making | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | While school transference is a critical environmental transition, it can also become a chance. The purpose of this study is to investigate university students who had the experience of transferring schools during their former school days and find how they reviewed such environmental transitions and constructed meaning for the experience. 166 university students participated in this study, and 66 of them experienced school transference. They completed free-description questionnaires about the experience and the meaning-making for it. In addition, we examined the relation between the meaning-making for school transference and their friendship style, because making friends in a new environment is a serious problem for students after school transference. As a result, many participants found that they held positive meanings for their past school transferences, which were divided into six categories: 1) effect on character, 2) effect on skills and sense of value toward human relationships, 3) change in the sense of value and the world, 4) trigger to something new, 5) effect on career decisions, and 6) switching something negative to positive. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属心理臨床教育研究センター | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/35616 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11849207 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 61 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要 Bulletin of training and research center for clinical psychology 巻 12, p. 61-76, 発行日 2014-03-20 |
|||||||||||||||||
旧ID | 35616 |