ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 67号

キャリア教育科目におけるシラバスの内容分析 : テキストマイニングによるアプローチ

https://doi.org/10.15027/46833
https://doi.org/10.15027/46833
03d5d686-c991-40d3-9fb0-e27f702ca422
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_67_245.pdf BullGradSchEducHU-Part3_67_245.pdf (2.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル キャリア教育科目におけるシラバスの内容分析 : テキストマイニングによるアプローチ
言語 ja
タイトル
タイトル Content Analysis of Syllabi in Career Education Subjects: Text-Mining Approach
言語 en
作成者 宮田, 弘一

× 宮田, 弘一

ja 宮田, 弘一

en Miyata, Hirokazu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Career education subjects
主題
主題Scheme Other
主題 Text mining
主題
主題Scheme Other
主題 Syllabi
主題
主題Scheme Other
主題 キャリア教育科目
主題
主題Scheme Other
主題 テキストマイニング
主題
主題Scheme Other
主題 シラバス
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study explores the currently available career education subjects based on text-mining a career education syllabi, which covers class goals, class content, and grade evaluation methods, considering the mandated objectives indicated when the syllabi were created. The main result shows that “class content" was more conscious of employment support compared with “class goals." Class content was coded in the analyses, and although the class contents were diverse, employment support was the second most frequently mentioned item after skills development. Class content was found to be more conscious of employment support when the relationships between each code were analyzed. These results disprove those of previous studies. Students’ employment support focused on an inside-out approach centered on the students’ own goal-setting and skills development. Finally, the percentages of social recognition subjects were high for both prestigious and national universities.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46833
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 245
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 67, p. 245-252, 発行日 2018-12-21
旧ID 46833
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:29:09.789747
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3