WEKO3
-
RootNode
アイテム
キャリア教育科目におけるシラバスの内容分析 : テキストマイニングによるアプローチ
https://doi.org/10.15027/46833
https://doi.org/10.15027/4683303d5d686-c991-40d3-9fb0-e27f702ca422
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | キャリア教育科目におけるシラバスの内容分析 : テキストマイニングによるアプローチ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Content Analysis of Syllabi in Career Education Subjects: Text-Mining Approach | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
宮田, 弘一
× 宮田, 弘一
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Career education subjects | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Text mining | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Syllabi | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | キャリア教育科目 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | テキストマイニング | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | シラバス | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study explores the currently available career education subjects based on text-mining a career education syllabi, which covers class goals, class content, and grade evaluation methods, considering the mandated objectives indicated when the syllabi were created. The main result shows that “class content" was more conscious of employment support compared with “class goals." Class content was coded in the analyses, and although the class contents were diverse, employment support was the second most frequently mentioned item after skills development. Class content was found to be more conscious of employment support when the relationships between each code were analyzed. These results disprove those of previous studies. Students’ employment support focused on an inside-out approach centered on the students’ own goal-setting and skills development. Finally, the percentages of social recognition subjects were high for both prestigious and national universities. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/46833 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 245 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 67, p. 245-252, 発行日 2018-12-21 |
|||||||||
旧ID | 46833 |