ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 67号

日本語母語話者による英語音声の知覚・発声と学習

https://doi.org/10.15027/46823
https://doi.org/10.15027/46823
f38d83d9-8fc0-4db1-95c2-9e9472470e01
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_67_171.pdf BullGradSchEducHU-Part3_67_171.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本語母語話者による英語音声の知覚・発声と学習
言語 ja
タイトル
タイトル Perception, Speech, and Learning English by Native Japanese Speakers
言語 en
作成者 小田, 真実

× 小田, 真実

ja 小田, 真実

en Oda, Mami

Search repository
湯澤, 正通

× 湯澤, 正通

ja 湯澤, 正通

en Yuzawa, Masamichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Second Language Learning
主題
主題Scheme Other
主題 English
主題
主題Scheme Other
主題 Listening
主題
主題Scheme Other
主題 Speaking
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語学習
主題
主題Scheme Other
主題 英語
主題
主題Scheme Other
主題 リスニング
主題
主題Scheme Other
主題 スピーキング
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 English education in Japan has been changing recently. While second-language teachers aim to help their students increase their English communication skills, Japanese English as a foreign language (EFL) learners tend to recognize their English skill as poor, especially in listening and speaking, which are important for English communication. This article reviewed why Japanese learning English tend to believe that they are not good at communicating in English. Working memory, i.e., verbal working memory, is important in listening to and understanding spoken English. However, the mora, which is a rhythmic unit in the Japanese language creates bigger cognitive loads on verbal working memory, which is the memory component involved in temporary information maintenance and processing. This is one reason that Japanese EFL learners do not have good listening ability in English. Another factor is that English speakers must pass through three steps; i.e., conceptualize, formulate, and articulate. However, these steps cause bigger cognitive loads on the verbal working memory in speaking English than in speaking the native language. Moreover, Japanese students feel more anxious when speaking the second language compared with reading, listening, and writing in the second language. Thus, the cognitive load may be one reason that Japanese EFL learners hesitate to speak English. However, we must consider these features of Japanese students in English listening and speaking to ensure that English education is more effective and improve Japanese English communication skills in Japan.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46823
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 171
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 67, p. 171-178, 発行日 2018-12-21
旧ID 46823
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:27:51.959068
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3