ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 67号

Analysis and Interpretation of lessons through the Collaboration between University and School: Historical approach to the Lesson Study in Japan and a Case Study for the integrated perspectives

https://doi.org/10.15027/46804
https://doi.org/10.15027/46804
14ef529d-25df-4255-994a-3a4511a0518e
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_67_27.pdf BullGradSchEducHU-Part3_67_27.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Analysis and Interpretation of lessons through the Collaboration between University and School: Historical approach to the Lesson Study in Japan and a Case Study for the integrated perspectives
言語 en
作成者 Yoshida, Nariakira

× Yoshida, Nariakira

en Yoshida, Nariakira

Search repository
Matsuo, Nami

× Matsuo, Nami

en Matsuo, Nami

Search repository
Matsuda, Mitsuru

× Matsuda, Mitsuru

en Matsuda, Mitsuru

Search repository
Sato, Yuichiro

× Sato, Yuichiro

en Sato, Yuichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Lesson Study in Japan
主題
主題Scheme Other
主題 Lesson Analysis
主題
主題Scheme Other
主題 integrated perspectives for lesson planning
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The “Joint Research of Lesson studies between five universities and schools" in Japan had contributed to develop the concept of “Lessons" and movement of Lesson Study in Japan. There were major five universities which led Lesson Studies from 1962 to 1985. And those five universities developed each unique methodology of analysis and interpretation of lessons through the collaborative researches with each partnered schools. In this study the concept of “Lessons" is clarified, which have been developed through post-war movement of Lesson Studies in Japan as Joint Research between universities and schools, focusing on the methodologies of analysis and interpretation of the lessons. And we suggest a new methodology using a case study of Lesson study which aims at integrating the six perspectives, “Teaching Material-Oriented Approach", “Child-Centered Approach", “Group Formation based Approach", “Objective-Based Approach", “Method-Focused Approach", “An Approach Based on the Way of Life", for the lesson planning.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46804
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 67, p. 27-36, 発行日 2018-12-21
旧ID 46804
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:25:33.578847
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3