ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 67号

中国の義務教育段階における農村教員の流出に関する研究

https://doi.org/10.15027/46801
https://doi.org/10.15027/46801
018d7d0a-0682-48ae-af14-e7f447bbc8b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_67_1.pdf BullGradSchEducHU-Part3_67_1.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中国の義務教育段階における農村教員の流出に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Teacher Outflow from Compulsory Education in Rural China
言語 en
作成者 小川, 佳万

× 小川, 佳万

ja 小川, 佳万

en Ogawa, Yoshikazu

Search repository
鄒, 雯倩

× 鄒, 雯倩

ja 鄒, 雯倩

en Zou, Wenqian

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 China
主題
主題Scheme Other
主題 Teacher
主題
主題Scheme Other
主題 Rural Area
主題
主題Scheme Other
主題 Outflow
主題
主題Scheme Other
主題 中国
主題
主題Scheme Other
主題 教員
主題
主題Scheme Other
主題 農村部
主題
主題Scheme Other
主題 流出
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In recent years, many discussions of the rural–urban education gap have emphasized the importance of quality assurance in rural areas of China. Many critics have observed that the teacher outflow issue is a serious factor widening the gap. Although teachers’ working conditions in rural areas has improved following the implementation of several central and local government policies, the teacher outflow problem is still present in many rural areas. This study discusses this problem experienced by many Chinese rural communities. Three key findings were obtained. First, a general one-way flow was observed, as younger and more capable teachers hope to leave rural areas for the cities, which hinders the development of rural education and widens the rural–urban education gap. Second, the teacher outflow still happens for a variety of reasons. For example, although the cost of education in rural areas is increasing, the available money for education does not always spread to all rural areas. Many rural areas still lack adequate funds due to their huge size. Therefore, rural community teachers are poorly paid compared with teachers in the cities. These teachers are overworked every day and have fewer opportunities to attend teacher training. In addition, rural teachers’ standard of living is more severe than that for teachers in urban areas. Third, these problems may be addressed through some solutions. For example, the central government should provide greater educational funds to rural areas and the fiscal expenditure between the central and local governments should be more rational. In addition, it is necessary to give rural teachers more opportunities to attend training to improve their skills.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46801
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 67, p. 1-8, 発行日 2018-12-21
旧ID 46801
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:25:05.935104
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3