WEKO3
アイテム
レッジョ・エミリアの幼児教育から読み解く日本の「環境を通した教育」
https://doi.org/10.15027/44813
https://doi.org/10.15027/4481390308680-a60a-49b9-9ae5-f9670370526b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | レッジョ・エミリアの幼児教育から読み解く日本の「環境を通した教育」 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Deciphering Japanese “Education through the Environment" in Early Childhood Education and Care via a Comparison with the Reggio Emilia Approach | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
淀澤, 真帆
× 淀澤, 真帆
× 中坪, 史典
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Japan | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | education through the environment | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | environment | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | environment as the third educator | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Reggio Emilia Approach | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 日本 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 環境を通した教育 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 環境 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 空間は第三の教育者 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | レッジョ・エミリアの幼児教育 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to decipher Japanese “education through the environment" via a comparison with the Reggio Emilia Approach. In Japan, the goal of Early Childhood Education and Care (ECEC) is to educate young children through their environment. The Reggio Emilia Approach considers the environment to be a “third educator". We compared the Japanese concept of “education through the environment" with the Reggio Emilia Approach because of their similarities in their approaches to ECEC. In this study, we utilized Japanese literature to conduct the comparison. Through the literature review, we discussed the following points: 1) what is “environment" as defined in the Japanese ECEC and the Reggio Emilia Approach? 2) Who has the role of creating and changing the environment? 3) How is the environment structured? After considering these points, we questioned and re-examined “education through the environment". | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/44813 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 117 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 66, p. 117-124, 発行日 2017-12-22 |
|||||||||||||
旧ID | 44813 |