ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 66号

先住民アイヌの知識,自然観と持続可能性 : アイヌの口承文芸に焦点を当てて

https://doi.org/10.15027/44808
https://doi.org/10.15027/44808
8172a579-d8ba-46a6-9f3b-ccc9e061d742
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_66_69.pdf BullGradSchEducHU-Part3_66_69.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 先住民アイヌの知識,自然観と持続可能性 : アイヌの口承文芸に焦点を当てて
言語 ja
タイトル
タイトル The Knowledge and View of Nature of the Indigenous Ainu on Sustainability: Focusing on the Ainu oral literature
言語 en
作成者 島津, 礼子

× 島津, 礼子

ja 島津, 礼子

en Shimazu, Reiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 indigenous
主題
主題Scheme Other
主題 Ainu
主題
主題Scheme Other
主題 sustainability
主題
主題Scheme Other
主題 ESD
主題
主題Scheme Other
主題 oral literature
主題
主題Scheme Other
主題 先住民
主題
主題Scheme Other
主題 アイヌ
主題
主題Scheme Other
主題 持続可能性
主題
主題Scheme Other
主題 口承文芸
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Indigenous knowledge is the local knowledge that is unique to a culture or society. This knowledge is passed on from generation to generation, usually through the oral tradition and cultural rituals, and has been the basis for agriculture, food preparation, health care, education, conservation and a wide range of other activities that sustain societies in many parts of the world. The knowledge and view of nature of indigenous people are constructed by interactions between people and the environment. However, this knowledge has increasingly been negated by science and modernization. Indigenous people have become marginalized and have been forced to adopt European cultural values and education systems. Ainu people are an indigenous people of Japan. I analyzed Ainu oral literature Wepeker and Yukar from the view point of sustainability and I interviewed a few Ainu people in this research. The Ainu view human beings as a kind of creature, but not necessarily superior to other creatures in the natural environment. They have a very close relationship with rivers, mountains and lakes. In order to break away from anthropocentrism, sustainability and ESD need to embrace indigenous worldviews. We should develop a holistic method of ESD that respects and includes the knowledge and view of nature of indigenous people.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究はJSPS科研費JP17K18643の助成を受けたものです。
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44808
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 69
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 66, p. 69-77, 発行日 2017-12-22
旧ID 44808
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:23:02.624845
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3