ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 66号

団地と社会教育・再考 : 高度成長期における都市住民の連帯をめぐる議論の一側面

https://doi.org/10.15027/44803
https://doi.org/10.15027/44803
dc8de362-2494-44fc-9a71-0087d855e38c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_66_21.pdf BullGradSchEducHU-Part3_66_21.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 団地と社会教育・再考 : 高度成長期における都市住民の連帯をめぐる議論の一側面
言語 ja
タイトル
タイトル Reexamining Apartment Buildings and Adult Education: Arguments for the Solidarity of Urban Residents in the High-growth Period of Japan
言語 en
作成者 久井, 英輔

× 久井, 英輔

ja 久井, 英輔

en Hisai, Eisuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 adult education
主題
主題Scheme Other
主題 apartment buildings
主題
主題Scheme Other
主題 solidarity
主題
主題Scheme Other
主題 the high-growth period of Japan
主題
主題Scheme Other
主題 社会教育
主題
主題Scheme Other
主題 団地
主題
主題Scheme Other
主題 連帯
主題
主題Scheme Other
主題 高度成長期
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Many historical researchers today refer to residents living in apartment buildings in the high-growth period of Japan. The residents of apartment buildings are significant subjects of historical studies in cases that consider the relation between individuality and solidarity in urban areas. This viewpoint is relevant to the historical study of adult education. In the high-growth period of Japan, people involved in adult education actively discussed the possibility of the solidarity of apartment residents and possible methods of adult education to create such solidarity. Nowadays, however, researchers on adult education no longer refer to the arguments from that period. Considering the above, this paper presents an outline of the arguments by those involved in adult education regarding the residents of apartment buildings. These arguments can be categorized as follows: one is based on a standpoint that presupposes the solidarity created by residential movements, and the other is based on the standpoint that demands “neutral" solidarity among residents. Each standpoint, however, shared the conviction that the solidarity of residents was indispensable, and the understanding that the residents had already fostered their own solidarity, at least to a certain extent. Furthermore, the advocates for each standpoint who presupposed “pure" solidarity sometimes ignored the heterogeneity of the residents.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44803
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 21
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 66, p. 21-30, 発行日 2017-12-22
旧ID 44803
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:22:19.231995
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3